Gorzka wódka
Polska Wódka liczy się coraz mniej. Wyborowa traci na prestiżu. Coś tu poszło nie tak
15 kwietnia 2025
9 minut czytania
Według sondaży Polska kojarzy się za granicą z Janem Pawłem II, na drugim miejscu jest Robert Lewandowski. Trzecie miejsce zajmuje polska wódka. Ile jest warta nasza najbardziej rozpoznawalna marka towarowa? Dla polskich producentów nic.
Jana Pawła II najbardziej kojarzy z Polską 57 proc. ankietowanych przez SW Research, trudno jednak byłoby wyliczyć tego wartość w pieniądzach. 48 proc. z naszym krajem kojarzy przede wszystkim Roberta Lewandowskiego, jego wartość reklamową portal sportmarketing.pl wycenił w pierwszym półroczu 2024 r. na 1,2 mld zł. Ale w drugim półroczu nasz najlepszy piłkarz został przeceniony na 917 mln zł, sukcesów było mniej. Wartość każdej marki jest płynna, trzeba o nią dbać, żeby na niej zarabiać, należy ją też promować. Polska wódka jest symbolem naszego kraju dla 27 proc. badanych, ale nikt już u nas nie chce na tej marce zarabiać, co mocno dziwi specjalistów od marketingu. Wielu uważa, że ten potencjał został po prostu zmarnowany.
Polska wódka, polskie smaki
Polityka
16.2025
(3511) z dnia 15.04.2025;
Rynek;
s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Gorzka wódka"
Oferta powitalna
-
4 zł / tydzień przez miesiąc rok
Płatność 16 zł co 4 tygodnie przez pierwszy rok.
Później 24 zł co 4 tygodnie. -
299 zł 199 zł rok
Płatność jednorazowa