Kultura

Zetki uratują polskie kina? Na „100 dni do matury” poszły tłumy. Pomogli influencerzy

7 minut czytania
Dodaj do schowka
Usuń ze schowka
Wyślij emailem
Parametry czytania
Drukuj
Kadr z filmu „100 dni do matury” 2 Kadr z filmu „100 dni do matury” mat. pr.
Wbrew prognozom części krytyków polskie kino ma się dobrze. Zwłaszcza to skierowane do młodzieży – i promowane przez gwiazdy internetu.

Tomasz Raczek w niedawnym wywiadzie dla „Newsweeka” postawił tezę, że Polacy nie chodzą do kina na polskie filmy. Tymczasem takie pozycje młodzieżowe jak „Piep*zyć Mickiewicza” (wraz z kontynuacją), „Akademia Pana Kleksa” czy najnowsze „100 dni do matury” biją rekordy oglądalności. Na czym polega fenomen tego kina, że to właśnie ono podbija polski box office?

Czytaj też: Orły poleciały wyżej niż Oscary. „Dziewczyna z igłą” rozbiła bank

Hollywood w Warszawie

Na premierowy pokaz „100 dni do matury” 26 lutego wynajęto cały budynek kina Cinema City Bemowo, a teren został ogrodzony. Na seansie pojawiło się sporo gwiazd i celebrytów – nie tylko tych, których twarze można było zobaczyć na ekranie, kino odwiedziły takie osobistości jak Tomasz Kot, Maria Sadowska, Wojtek Łozowski itd. Łącznie stawiło się ponad 2 tys. osób. Tłumy fanów gromadziły się przed wejściem już na kilka godzin przed pokazem, czekając na autografy od swoich idoli.

Oferta powitalna

4 zł za tydzień
przez miesiąc rok

Płatność 16 zł co 4 tygodnie przez pierwszy rok.
Później 24 zł co 4 tygodnie.

Kup dostęp
Rezygnujesz, kiedy chcesz
Oferta dla nowych subskrybentów
Zobacz inne oferty
Reklama