335 mln zł rocznie – tyle powinien płacić Google za publikowanie w swojej wyszukiwarce owoców pracy polskich dziennikarzy i redakcji. Tak przynajmniej wynika z raportu szwajcarskiej firmy Fehr Advice & Partners, sporządzonego na zlecenie Związku Pracodawców Wydawców Cyfrowych. W badaniu wzięło udział nieco ponad 2 tys. polskich użytkowników internetu. 61 proc. z nich przyznało, że pozostaje w wyszukiwarce, ponieważ uwzględnia ona publikacje dziennikarskie. Ankietowani wskazali, że tego rodzaju treści sprawiają, że główna witryna Google jest odbierana jako bardziej kompletna, aktualna i godna zaufania. Co drugi uczestnik badania deklarował gotowość płacenia wyższej subskrypcji za korzystanie z wyszukiwarki, pod warunkiem że będzie zawierała ona treści dziennikarskie.
Oferta powitalna
-
4 zł / tydzień przez miesiąc rok
Płatność 16 zł co 4 tygodnie przez pierwszy rok.
Później 24 zł co 4 tygodnie. -
299 zł 199 zł rok
Płatność jednorazowa