Brytyjski serial „Dojrzewanie” o 13-letnim zabójcy wstrząsnął polskimi rodzicami. Czy to się może zdarzyć u nas? Tak, bo docierają tu te same internetowe zagrożenia.
„Dojrzewanie” to tylko wierzchołek góry lodowej. A ta jest tak masywna, że może się o nią rozbić całe pokolenie. Karolina Lewicka rozmawia z Joanną Cieślą.
Wbrew prognozom części krytyków polskie kino ma się dobrze. Zwłaszcza to skierowane do młodzieży – i promowane przez gwiazdy internetu.
Raport „Dzieci w internecie” pokazuje druzgocącą przewagę TikToka i YouTube’a. Połowa niepełnoletnich internautów ma dostęp do treści dla dorosłych.
Inauguracja Donalda Trumpa; trzy zakładniczki Hamasu już w domu; TikTok w USA – działa czy nie działa?; początek ferii zimowych w Polsce; najbardziej depresyjny dzień w roku.
W bezprecedensowej sprawie na styku bezpieczeństwa i wolności słowa sędziowie zdecydowali, że spółka zarządzająca TikTokiem w USA musi odciąć się od chińskiego właściciela. Albo straci użytkowników.
W broadwayowskim musicalu „& Juliet” szalenie popularna tiktokerka i celebrytka Charli D’Amelio udowadnia, że jest przede wszystkim tancerką. Czy uwolni się od wizerunku influencerki?
To sympatyczna historia o tym, że nawet w czasach przeładowanego internetu można zostać memem jak za starych czasów.
Namawianie do „kochania TikToka” przy obecnym stanie wiedzy o zagrożeniach cyfrowych i niedopasowaniu regulacji prawnych jest przedwczesne i szkodliwe społecznie.
Amerykanie go nie lubią, bo jest „chiński” (nieprawda), Europa go zwalcza, bo uzależnia (racja). Ale młodym TikTok się podoba. Co robić?