Pominięcie liceów w rozporządzeniu MEN o pracach domowych doprowadzi do tego, że wdrożeni do samodzielności uczniowie podstawówek będą musieli się uwstecznić.
Czy w polskiej szkole można się nauczyć czegoś przydatnego na co dzień? Rozmowa z dr. Jędrzejem Witkowskim z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Uczniowie chcą rozmawiać o wojnie. Jak się do tego zabrać? Rozmowa z Dariuszem Chętkowskim.
Nie dziwi pozytywna reakcja dzieci i rodziców na pomysł skrócenia lekcji. System 45-minutowych zajęć jest przeżytkiem i tylko patrzeć, jak zostanie zmieniony.
Jakże często nie dajemy dzieciom tego, o co proszą, lecz pokazujemy, iż lepiej wiemy, czego im potrzeba. Troszczymy się o wychowanków i otaczamy ich czułą opieką, a nie traktujemy poważnie.
A co będzie na lekcjach nowego przedmiotu – poza treściami związanymi z seksem? Rozmowa z Tosią Kopyt, nauczycielką wdż i członkinią zespołu ds. podstawy programowej edukacji zdrowotnej.
Dyrektorka prestiżowego częstochowskiego liceum popełniła samobójstwo. Nauczycielka z tej samej szkoły próbowała się zabić rok wcześniej, od miesięcy wybuchały awantury i konflikty. Na oczach uczniów i z ich udziałem. Te wydarzenia są skrajną wersją tego, jak wyglądają relacje w tysiącach polskich szkół.
Grzebanie przy obowiązkowej frekwencji budzi obawy, że zapowiadana na 2026 r. reforma niewiele zmieni, nadal celem chodzenia do szkoły będzie wkuwanie przestarzałej wiedzy, dlatego nauczyciele muszą sięgać po coraz surowsze prawo.
Zdrowie seksualne, jak podkreśla prof. Zbigniew Izdebski, stanowi jedną dziesiątą podstawy programowej edukacji zdrowotnej: „Ten przedmiot nie tylko nie jest związany z seksualizacją, on jest nawet przeciwko niej!”.
Nie do wszystkich dotarło, że studniówka nie jest już imprezą szkolną. Natomiast na studniówce wciąż trafiają się ludzie, których da się sprowokować do oburzenia. Dobrze wiedziała o tym dziewczyna z Włocławka, która ubrała się w tzw. nagą sukienkę.