Unia w reakcji na marcowe amerykańskie cła na stal i aluminium planuje uderzyć w towary produkowane w regionach ważnych dla Republikanów (dżinsy czy motocykle). Jednak zapowiadany teraz przez Donalda Trumpa „Dzień Wyzwolenia” będzie wymagał znacznie radykalniejszej odpowiedzi.
Maluchy, czyli Polskie Fiaty 126p produkowane w Bielsku i Tychach, zmotoryzowały Polskę. Pół wieku później wchodzi do sprzedaży e-maluch z Tychów, czyli Leapmotor T03. Czy zelektryfikuje polską motoryzację?
Europa jako pierwsza zdecydowała się na realizację celów klimatycznych poprzez całkowitą dekarbonizację transportu drogowego. Zapomniała, że nie ma przemysłu bateryjnego, który mógłby zapewnić akumulatory litowo-jonowe do wszystkich pojazdów, magazynów energii i innych urządzeń.
Nowe taryfy to poważny problem dla chińskich producentów, bo do Unii trafiało dotychczas 40 proc. eksportu elektryków z ChRL.
Czy samochody elektryczne stwarzają większe zagrożenie zapaleniem się niż pojazdy benzynowe i wysokoprężne? Specjaliści dokładnie to zbadali. Temat płonących elektryków rozpala jednak wyobraźnię, bo wobec motoryzacji elektrycznej wciąż jesteśmy nieufni.
Elektryczna motoryzacja na zakręcie: przemysł narzeka na politykę UE, na deficyt części i surowców, a nabywcy na wysokie ceny e-aut i niewygody użytkowania. Co w tej sytuacji polski rząd ma zrobić z projektem budowy fabryki Izery?
Izera przechodzi audyt, który ma rozstrzygnąć, czy budowa Państwowej Fabryki Samochodów Elektrycznych „Izera” w Jaworznie ma sens. Ministra funduszy i polityki regionalnej na razie wypowiada się mgliście, za to Chińczycy wprost kuszą perspektywą inwestycji w naszą gospodarkę.
Już blisko połowa samochodów osobowych sprzedawanych na świecie to modele typu SUV. To dla właścicieli przedmiot dumy i symbol statusu, dla aktywistów morderca klimatu. Europa ma z nimi coraz większy problem.
BAIC, Omoda, Voyah, Skywell, Seres, Maxus, Nio, MG, Hongqi, BYD – znacie Państwo te samochodowe marki? Jeśli nie, to poznacie niebawem, bo zaroi się od nich na europejskich ulicach. Będzie się działo!
Izera, narodowy samochód elektryczny, będzie chińskim e-autem z polską marką. Kiedy Europa szykuje się do obrony przed inwazją chińskiego przemysłu motoryzacyjnego, Polska za publiczne pieniądze chce wybudować Chińczykom fabrykę.