Nie rozliczam Polaków, nie piętnuję Niemców. Po prostu opowiadam historię, która mówi, że wybierając miłość, wybierzesz życie – mówi reżyser Michel Hazanavicius, autor oscarowego „Artysty”, a teraz animacji „Bezcenny pakunek”.
Już nie ma Polski. Przynajmniej takiej, o jakiej myśli PiS. Nie robimy wszystkiego dla ojczyzny – mówi Jan Englert, aktor i reżyser, wieloletni dyrektor artystyczny Teatru Narodowego.
Prowadzę normalne skromne życie, jeżdżę tramwajami, metrem, rowerem. Sama robię zakupy, sprzątam w domu. Ale ludzie mają zupełnie inne wyobrażenie na ten temat – mówi aktorka Sandra Drzymalska, laureatka Paszportu Czytelników POLITYKI.
Mafijny boss, symbol męskości i gwałtu, a pod brutalną powierzchownością pragnienie bycia wrażliwą kobietą – mówi reżyser Jacques Audiard o tym, co go pociągało w pomyśle stworzenia musicalu „Emilia Pérez”. Efekt? Cztery Złote Globy, pięć Europejskich Nagród Filmowych i pozycja faworyta w rywalizacji o Oscary.
Kamila Tarabura, laureatka Paszportu POLITYKI w kategorii film, w rozmowie z Januszem Wróblewskim zdradza m.in., jak wiele kosztowała ją realizacja „Rzeczy niezbędnych”.
Reżyseria to proces długoletni. Pochłania olbrzymie ilości energii. Nie ma sensu tracić czasu na rzeczy błahe, pozbawione znaczenia – mówi Magnus von Horn, autor duńsko-polsko-szwedzkiego filmu „Dziewczyna z igłą”.
Patryk Vega w filmie „Putin” portretuje rosyjskiego dyktatora jako bezwzględnego przywódcę, ale produkcja wzbudza mieszane reakcje. W podkaście „Kultura na weekend” Janusz Wróblewski i Paweł Reszka analizują rzetelność filmu i jego rolę wobec rosyjskiej propagandy.
Nauczyłam się przerabiać własne demony na piękne rzeczy. To chyba najlepsze, co mogło mnie spotkać. Przekuć wewnętrzne traumy na sztukę – mówi Sandra Drzymalska, grająca tytułową rolę w filmie „Simona Kossak”.
Głośne „Konklawe” wchodzi właśnie na ekrany. Rozmawiamy z Jackiem Komanem, polsko-australijskim aktorem, który wciela się w rolę przyjaciela zmarłego papieża, mocno przeżywającego jego nagłą śmierć.
Pływasz albo toniesz, innego wyjścia nie było – mówi o swojej emigracji i pozycji zawodowej Dagmara Domińczyk, aktorka znana z „Sukcesji”, teraz grająca w polskim filmie „Rzeczy niezbędne”.