Jak podarować muzykę w czasach streamingu? Ciągle na nośniku: winylu, CD lub kasecie. To zarazem szansa na obejrzenie grafiki i doczytanie informacji o wydawnictwie, a w wypadku najciekawszych wydawnictw – piękny przedmiot, który utrzyma pewną wartość. I pamiątka, artefakt epoki.
W wypadku Gongu mamy statek bez sternika. W wypadku Fisha jest sam sternik. Ale ich występy to jeszcze jedna szansa na spotkanie z legendami rocka progresywnego.
Stadionowe widowiska pop odebrały mu uwagę, rap odebrał społeczne znaczenie. Ale nieprędko zniknie, bo żaden gatunek nie ma takiej wprawy w umieraniu.
Kultura rockowa weszła w etap muzealizacji. A dawne przeboje, wykonawcy i zespoły tworzą letnią mapę wspomnień: rozsianych po Polsce szlaków, placówek i izb pamięci.
Ten świat potrzebuje sztuki, sztuki współczucia – mówi Dave Mustaine, lider Megadeth, klasyków thrash metalu i gwiazd Mystic Festivalu.
Krytycy nie byli zachwyceni. Wytwórnia wróżyła komercyjne samobójstwo. Zespół się jednak uparł, by album wydać. I słusznie, bo obchodząca właśnie 35. urodziny płyta „Disintegration” The Cure to arcydzieło muzyki popularnej.
Nowa polska monografia nurtu grunge, głośnego w muzyce początku lat 90., pokazuje zbuntowane przeciw kapitalizmowi środowisko. Ostatecznie wchłonięte i przemielone przez rynek.
W czasach sztucznej inteligencji Stonesi i Beatlesi znów są na ustach wszystkich, a przy tym bliżej siebie niż kiedykolwiek.
W wieku 61 lat zmarł Janusz Grudziński, przez dekady czołowy muzyk Kultu, współtwórca repertuaru i stylu tej grupy, jeden z niedocenianych w Polsce rockowych klawiszowców.
Keith Richards obiecywał nową płytę The Rolling Stones, zespół obietnicę zrealizował – zmiany są kosmetyczne, nastroje niezłe, album zapowiada singiel „Angry”, który nie odkrywa Ameryki, ale fani nie będą się gniewać.