W Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie otwarto wielką wystawę polskiej sztuki feministycznej. Czyli takiej, o której istnieniu wiedzą wszyscy, ale tylko nieliczni mogą z czystym sumieniem powiedzieć, że mają o niej jakie takie pojęcie.
Od otwarcia NOMUS, gdańskiego muzeum sztuki współczesnej, minęły właśnie trzy lata. Spełniły się pokładane w nim nadzieje?
Agnieszka Pindera została nową szefową Państwowej Galerii Sztuki „Zachęta”. W komisji konkursowej otrzymała aż sześć na dziewięć możliwych głosów. Wynik nieco zaskakujący, zważywszy że konkurencję miała silną.
Pierwsze dziesięć lat to był etap nauki. Mimo dużego doświadczenia cały czas uczyłam się zarządzania – mówi Jadwiga Charzyńska, która opuszcza CSW Łaźnia po dwóch dekadach.
Głośna sprawa znalazła swój finał: wieloletnia dyrektorka MOCAK-u decyzją nowego prezydenta Krakowa żegna się z muzeum. Czy za rządów Jacka Majchrowskiego byłoby to możliwe?
Warsaw Gallery Weekend to dla miłośników sztuki współczesnej w kraju takie samo święto jak Wimbledon dla fanów tenisa na świecie. Nie sposób przegapić, grzech pominąć w planach. Oto miniprzewodnik dla tych, którzy zechcą spróbować zmierzyć się z tą artystyczną ofertą.
Krajowi artyści ruszyli w świat: Paryż, Nowy Jork, Berlin, Londyn. Portale społecznościowe pełne są zdjęć z galeryjnych wernisaży. Powód do dumy? Nie zawsze.
W stołecznej Zachęcie trwa duża wystawa, która jest głosem najmłodszego pokolenia polskich artystów. Ma opowiadać o ich zmaganiu się z rzeczywistością. Choć, zamiast się zmagać, wolą raczej uciekać.
Dwa aukcyjne wydarzenia zelektryzowały ostatnio miłośników sztuki: sprzedaż obrazu Andrzeja Wróblewskiego za 13,5 mln zł oraz pierwsza w Polsce licytacja dzieła w formie tokenu NFT. I oba są świadectwem fundamentalnej zmiany zachodzącej na rodzimym rynku sztuki.
Media społecznościowe, zwłaszcza umiejętnie wykorzystywane, są znakomitym medium do promocji czegokolwiek, dlaczego więc nie sztuki? – opowiada Kamil Śliwiński, twórca strony Polish Masters of Art.