Szkoła musi być postrzegana jako toksyczne miejsce, skoro natychmiast po tragicznej śmierci nauczycielki media zaczęły snuć domysły, iż przyczyną ataku mógł być dawny uraz.
Czy w polskiej szkole można się nauczyć czegoś przydatnego na co dzień? Rozmowa z dr. Jędrzejem Witkowskim z Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Kolejni nauczyciele wypełniają formularze i czują, że włosy stają im dęba. Druczki pokazują jedni drugim. Naprawdę aż tyle pracujemy? Czy dyrekcja ma tę świadomość?
Uczniowie chcą rozmawiać o wojnie. Jak się do tego zabrać? Rozmowa z Dariuszem Chętkowskim.
Wszyscy, którzy wyobrażają sobie, że praca nauczyciela to tylko prowadzenie lekcji, powinni od deski do deski przeczytać przełomową uchwałę SN w omawianej sprawie.
Nie dziwi pozytywna reakcja dzieci i rodziców na pomysł skrócenia lekcji. System 45-minutowych zajęć jest przeżytkiem i tylko patrzeć, jak zostanie zmieniony.
O szkole dwudziestolecia międzywojennego, celibacie nauczycielek i glinianych tabliczkach opowiada prof. Piotr Gołdyn, autor książki „Życie codzienne nauczycieli w II RP”.
Przedszkola nie są cyfrowymi pustyniami. To nie jest tak, że przedszkolaki są trzymane z dala od komputerów, a nauczyciele przedszkolni nie potrzebują ich w codziennej pracy.
Edukacja zdrowotna wywołała wielką burzę, ale w tej burzy głosów nauczycieli prawie nie słychać. A dla nas nie ma większego znaczenia, czy przedmiot będzie obowiązkowy, czy dobrowolny. Najważniejsze, aby w ogóle został wprowadzony.
Czy odpoczynek częściej, ale krócej, to klucz do lepszej regeneracji? Joanna Cieśla rozmawia z psychologiem Maciejem Frasunkiewiczem o tym, jak zaplanować przerwy, by uniknąć wypalenia i odzyskać energię.