Po 2011 r. Ursus znów rozwijał skrzydła, rozłożyło go wypowiedzenie umowy kredytowej przez państwowy bank PKO BP. Politycy PiS rwący się do nacjonalizacji prywatnych firm w tym wypadku nie mrugnęli nawet okiem. Teraz załamują ręce, że firma znalazła nowego właściciela.
Koncern Volkswagen, symbol potęgi niemieckiej gospodarki, zaciska pasa. Zapowiada redukcję zatrudnienia, a nawet zamknięcie niektórych fabryk. VW w Polsce ma ich 9 i blisko 17 tys. pracowników. Czy mają powody, by się niepokoić?
Politycy są przekonani, że każdy problem można rozwiązać, pisząc ustawę albo zmieniając kodeks. Przepisy są? Są. Sprawa załatwiona, pijani kierowcy przestaną siadać za kółko. To nie wystarczy. Polskie społeczeństwo w surowe prawo wierzy, a jednocześnie ma je w głębokim poważaniu.
Samochodami, które ucierpiały w powodzi, trzeba zająć się niezwłocznie i umiejętnie. Co należy zrobić? Kto może liczyć na odszkodowanie? Czego i... kogo się wystrzegać?
Unia Europejska szykuje zamach na ikonę włoskiego stylu życia? A może to tylko wicepremier Matteo Salvini próbuje zajechać dalej w polityce na mitycznym skuterze?
Z dnia na dzień Polska straciła pozycję jednego z najbardziej zmotoryzowanych krajów Europy. Ponad 7 mln aut było, nagle zniknęły i nie ma. Sprawa zamknięta. Co się z nimi stało? Tego państwo nie wie i woli nie wiedzieć.
Czy samochody elektryczne stwarzają większe zagrożenie zapaleniem się niż pojazdy benzynowe i wysokoprężne? Specjaliści dokładnie to zbadali. Temat płonących elektryków rozpala jednak wyobraźnię, bo wobec motoryzacji elektrycznej wciąż jesteśmy nieufni.
SUV-y to już nie tylko największy segment w globalnej sprzedaży aut, rosnący problem ekologiczny i przestrzenny. Ale również niebezpieczny stan umysłu. Jak to leczyć?
Już blisko połowa samochodów osobowych sprzedawanych na świecie to modele typu SUV. To dla właścicieli przedmiot dumy i symbol statusu, dla aktywistów morderca klimatu. Europa ma z nimi coraz większy problem.
BAIC, Omoda, Voyah, Skywell, Seres, Maxus, Nio, MG, Hongqi, BYD – znacie Państwo te samochodowe marki? Jeśli nie, to poznacie niebawem, bo zaroi się od nich na europejskich ulicach. Będzie się działo!