Jeśli nie wydarzy się jakiś nieoczekiwany – jak przystało na kino gatunkowe – zwrot akcji, Splat!FilmFest przechodzi właśnie do historii. Strata tym większa, że w ciągu dekady urósł do rangi jednego z najciekawszych wydarzeń filmowych w Polsce.
Jan Klata ponownie został dyrektorem Teatru Narodowego. W latach 2013–17 szefował Narodowemu Staremu Teatrowi w Krakowie, 1 września rozpocznie pięcioletnią kadencję jako dyrektor Teatru Narodowego w Warszawie. Czego możemy się spodziewać?
W niespokojnych czasach kultura może dać chwilę wytchnienia, częściej jednak przypomina o tym, co najważniejsze. A czasami dosłownie ratuje życie. O tym mówili bohaterowie gali 32. Paszportów POLITYKI.
Jakie były prawdziwe powody odwołania szefowej PISF? Jaki obraz polskiego środowiska filmowego wyłania się z tej i wielu innych afer, o jakich było głośno w mijającym roku? Janusz Wróblewski rozmawia w naszym podkaście z Karoliną Rozwód.
Sprawa będzie miała dalszy ciąg, gdy potwierdzą się informacje „Polityki”, że prokurator prowadzący śledztwo wystosował do PISF pismo, by nie przelewać pieniędzy w ramach umowy.
Wszyscy się zorientowali, że tu się kupuje bez trzymanki i bez pytania o cenę – mówi Małgorzata Omilanowska, dyrektorka Zamku Królewskiego, o polityce zakupowej jej poprzednika Wojciecha Fałkowskiego.
W ciągu kilku dni ministerstwo kultury wymieniło dyrektora Muzeum Historii Polski. To historyczna zmiana, bo poprzednik budował instytucję od podstaw i zarządzał nią przez 18 lat. To, jak zarządzał, nie znalazło uznania u nowych władz i stąd zmiana.
Ministra kultury Hanna Wróblewska odwołuje dyrektorów sztandarowych placówek muzealnych. Stanowisko już stracił dyrektor Zamku Królewskiego. Następny w kolejce jest Robert Kostro, dyrektor Muzeum Historii Polski – najdroższego polskiego muzeum. Za co zresztą najprawdopodobniej zostanie odwołany.
Filharmonia Lubelska miała ambitne plany wyjazdów i nagrań, ale weszły one w kolizję z marzeniami władz województwa. Teraz planem jest raczej przetrwanie.