O współpracy, kompetencjach i odpowiedzialności, a także roli organizacji społecznych w sytuacjach kryzysowych i nie tylko, rozmawia Alicja Zaczek-Żmijewska z Zuzanną Komornicką, specjalistką w dziedzinie marketingu.
W każdym dużym mieście powinno być metro – twierdzi mieszkanka Krakowa. Wielu tak mówi, wielu jest za, ale są i tacy, którzy są przeciw. Miasto żyje tematem. Żyje nim od lat, ale sprawa ostatnio przyspieszyła.
Stan niemal 40 kamienic znajdujących się na trasie budowy łódzkiego tunelu kolejowego wykonawca inwestycji zakwalifikował jako agonalny. Większość jest zamieszkana. Jedna niedawno runęła.
Zamiast trawy, krzewów i drzew jest coraz więcej alejek, rzeźb i placów zabaw. Rewitalizacja miejskiej zieleni postępuje kosztem dużych pieniędzy – i naturalnej flory.
Jedni argumentują, że 110-tys. Gorzów nie potrzebuje „dookreślenia”, a „Gorzów Wielkopolski brzmi jak pipidówka”. Zwolennicy przymiotnika odbijają piłeczkę: o Polsce mówimy Polska, choć to Rzeczpospolita Polska, w skrócie piszemy RP i nikt nie chce skracać nazwy kraju.
Czy to nie tak, że dziecko dziś nie jest żadnym cudem, sensem życia ani powodem do radości, ale gorącym kartoflem? Depopulacja cieszy jak nowa apaszka.
Ocieplanie się klimatu należy hamować, jednak trzeba się do niego przygotowywać. Kolejne światowe metropolie próbują działać. A w Polsce wciąż brak niezbędnych przepisów.
Dostępne mieszkania w centralnych dzielnicach to próba politycznej korekty wolnego rynku na rzecz biedniejszych? Nic bardziej mylnego. Chodzi o lepsze miasto dla wszystkich.
Największa w Unii Europejskiej liczba samochodów na głowę statystycznego Polaka to nie przejaw bogactwa, lecz ubóstwa – komunikacyjnego.
Jedne z najwolniejszych tramwajów w Polsce, 71 godzin spędzanych rocznie w korkach i dług sięgający niemal 90 proc. dochodów. A i tak rządząca miastem od 2010 r. Hanna Zdanowska jest prawie pewna reelekcji.