Jeśli to książka europejska, to może dlatego, że Europa teraz potrzebuje solidarności, żeby przetrwać kryzys – mówi poeta i prozaik Tomasz Różycki.
Pokolenie wokalistek nauczyła śpiewać, a Micka Jaggera tańczyć. Całej reszcie pokazała, jak trzeba żyć.
Zmarła Tina Turner. Wokalistka o silnym głosie, artystka potrafiąca z cudzych piosenek zrobić swoje, a przede wszystkim bohaterka, która umiała po trudnych przejściach wymyślić się na nowo. Dla wielu słuchaczy – simply the best.
Tuż po premierze filmu „Top Gun: Maverick” i kolejnego sezonu „Stranger Things” rozmawiamy o retrofilmach i retroserialach.
Lata 80. uważa się w Polsce, i słusznie, za dekadę straconą. Jednak na świecie kultura rozwijała się wtedy z wyjątkowym impetem, o czym przypomina wyśmienita wystawa w wiedeńskiej Albertinie Modern.
Box office zdominowały powroty do przeszłości. Reżyserzy nie radzą sobie z ciężarem swojego dzieciństwa i przykładają rękę do dominacji kultury remiksu, każącej robić to, co się opłaca. Czyli przetwarzać i odtwarzać.
Moda na lata 80. trwa już dłużej niż lata 80. Filmy i seriale się nią jeszcze nie znudziły, ale co z widzami? Netflixowy „Bandersnatch” i kinowy „Bumblebee” pokazują, że nostalgiczne wycieczki czasem mają sens większy niż chęć przypomnienia starych piosenek.
Dzięki uprzejmości Muzeum Historii Fotografii w Krakowie przedstawiamy wyjątkową galerię, z której wyłania się obraz kraju będącego dla jednych wspomnieniem, a dla innych nigdy niepoznaną rzeczywistością – to Polska lat 80. oczami młodych fotografów. Zdjęcia wykonane zostały przez reporterów studenckiego tygodnika „itd.”. Wyjątkowe obrazy, wśród których odnajdziecie także prace fotoreporterów POLITYKI – Hanny Musiałówny i Stanisława Cioka.
Dzięki dofinansowaniu ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego kolekcja fotoreportażu Muzeum Historii Fotografii w Krakowie wzbogaciła się o 300 znakomitych zdjęć. Część zbioru podziwiać możecie w niniejszej galerii.
Miesiąc temu nikt o nich nie słyszał, teraz fani niecierpliwie czekają na oficjalne zamówienie drugiego sezonu ich serialu.
Po co rozkładać sztukę na czynniki pierwsze, cytować, przerabiać to, co było? I dlaczego recykling jest dziś tak istotną częścią kultury?