Choć autor „Twin Peaks” nigdy nie osiągnął masowej popularności, jego kinem fascynowali się niemal wszyscy. Bliskie związki miał również z Polską.
Młodego Boba Dylana z nowego filmu „Kompletnie nieznany” trudno polubić, ale łatwiej zrozumieć. I tu nie znajdziemy prawdy o bohaterze muzycznego świata, możemy za to wyłapywać mity.
W latach 80. Robert Zemeckis należał do reżyserów kształtujących nowe oblicze Hollywood. Dziś bezskutecznie szuka pomysłu na swoje kino.
O tym, co w kinie w 2024 r. było najciekawsze, a co najbardziej przereklamowane, Janusz Wróblewski rozmawia z Katarzyną Czajką-Kominiarczuk i Jakubem Demiańczukiem.
Czy promowanie filmu, na planie którego doszło do zabójstwa jednego z członków ekipy, to żerowanie na pamięci ofiary?
Sequel „Gladiatora” wytrzymuje porównanie z oryginałem i nie grzebie jego legendy. Powstało wystawne wciągające widowisko o zmierzchu imperium rzymskiego.
„Joker. Folie à deux” to autoironiczna i autotematyczna opowieść o fascynacji złem i przemocą. A przy tym – w dużej części – musical. Z Lady Gagą w jednej z głównych ról.
Sukcesy tej wielkiej aktorki naszych czasów, obchodzącej właśnie jubileusz 75-lecia, nie kończą się na jej wybitnych kreacjach filmowych. Meryl Streep zakwestionowała rządzące w Hollywood zasady.
Chyba najbardziej wyczekiwany film festiwalu, „Megalopolis” Francisa Forda Coppoli, nie zdobędzie Złotej Palmy – to więcej niż pewne. Na pocieszenie 85-letniemu reżyserowi pozostało to, że schodzi ze sceny z poczuciem spełnionego marzenia.
„Challengers” to reżyserski majstersztyk, nieustannie igrający z oczekiwaniami widzów. Kipi erotyką, choć na ekranie nie pojawia się nagość. Ma napięcie godne thrillera, choć nie ma w nim sensacyjnych elementów.