Od otwarcia NOMUS, gdańskiego muzeum sztuki współczesnej, minęły właśnie trzy lata. Spełniły się pokładane w nim nadzieje?
Pierwsze dziesięć lat to był etap nauki. Mimo dużego doświadczenia cały czas uczyłam się zarządzania – mówi Jadwiga Charzyńska, która opuszcza CSW Łaźnia po dwóch dekadach.
Od ponad 20 lat „Sąd Ostateczny” zalega w gdańskim Muzeum Narodowym. Ten bezruch absolutnie arcydziełu Hansa Memlinga nie służy.
Dziesięć lat temu w Gdańsku w odstępie niespełna miesiąca otwarto dwa wyjątkowe gmachy. Jak zmieniły miasto?
W Gdańsku powróciły plany budowy Metropolitalnej Opery Bałtyckiej. Miasto chciałoby powtórzyć sukces znany m.in. ze skandynawskich stolic.
Komu wolno mówić Danzig? Prof. Miłosława Borzyszkowska-Szewczyk o tym, jak losy Kaszubów dowodzą, że monolit narodowy jest fikcją.
Nowe kierownictwo muzeum postanowiło przywrócić pierwotny kształt wystawy głównej, ocenzurowanej kilka lat temu przez poprzedników z nadania PiS. Trudno się temu dziwić.
To krajowy fenomen: wielka, zróżnicowana aglomeracja i – po raz pierwszy – trzy prezydentki. Pytania: jak się ułoży współpraca? Czy płeć ma znaczenie dla stylu rządzenia i dla miejskich priorytetów? Będą pod lupą.
W Gdańsku i Sopocie wygrały kobiety, Gdynia – po sensacyjnej porażce Wojciecha Szczurka – także ma szansę na swoją prezydentkę. Wybory do sejmiku pomorskiego za to nie zaskoczyły – chyba że skalą poparcia dla Koalicji Obywatelskiej.
Katarzyna Szyngiera deklaruje, że chce startować w konkursie na dyrektorkę Teatru Wybrzeże. Ale w Gdańsku w najbliższym czasie na stanowiskach dyrektorskich prawdopodobnie szykuje się rekordowa liczba zmian.