Kilkadziesiąt tysięcy złotych kosztowała podatników podróż Mateusza Morawieckiego do Bogatyni, gdzie odbyła się przedwyborcza konwencja PiS. Jak donosi Onet, premier wybrał się w nią rządowym samolotem, choć jego obecność na imprezie nie była związana z wykonywaniem funkcji.
Marek Kuchciński to trzeciorzędny polityk ze średnim wykształceniem, bez samodzielnej pozycji w partii i bez swojego dworu. Znów został postawiony przez Jarosława Kaczyńskiego w roli ważnej osoby w państwie.
Przez ostatnie dziesięć miesięcy prezydent korzystał z rządowych maszyn 67 razy. Sporo latał w kampanii, a po wygranych wyborach w większości już tylko do rezydencji na Helu i na weekendy do rodzinnego Krakowa.
Przez cztery lata rządów PiS uzbierał na swoim koncie ponad sto afer. Przypominamy 10, które naszym zdaniem najbardziej obciążają ekipę dowodzoną przez Jarosława Kaczyńskiego.
Morawiecki, jak Gomułka lub Gierek, gdy trzeba, winę zrzuca na obiektywne trudności lub poprzedników. A poza tym PiS głośno dmie w róg obfitości – znaczy, że musi być pusty.
Gdyby choć jedna rzecz spośród tych, które dziś się z sądami i sędziami wyczynia, wydarzyła się, gdy nie rządził PiS, Jarosław Kaczyński i jego ludzie byliby pierwsi w głośnym protestowaniu i żądaniach wszelkich możliwych dymisji i retorsji.
Po aferze ze służbowymi podróżami byłego już marszałka Marka Kuchcińskiego kancelaria premiera opublikowała kolejną listę lotów, tym razem Donalda Tuska.
Niewielu już to dziwi. Radio Rzeszów – nadawca publiczny – bardziej niż podawaniem rzetelnych informacji jest zainteresowane ich ukrywaniem oraz robieniem darmowej reklamy politykom obozu rządzącego.
Jak już wiemy, w Polsce ma zapanować prawdziwa demokracja, prawdziwa praworządność i prawdziwa równość (pewnie inne „prawdziwości” też się pojawią). Wprawdzie termin zaistnienia tych wartości nie został jeszcze oficjalnie podany, ale warto obserwować antycypacje tego, co nas czeka.
Z wykazu ujawnionego przez KPRM nie wynika, jaki był cel lotów premier ani z kim przebywała na pokładzie. Brakuje też informacji o tym, czy loty posiadały status HEAD.