Tego lata w kurortach dominować będzie rap na tanecznych rytmach. A przemysł sezonowych hitów działa coraz szybciej i w ścisłym połączeniu z rynkiem internetowych influencerów.
stworzenia bohatera zbiorowej wyobraźni. Historia udowadnia, że starania się opłaciły. Miliony monet w kasie – Jak ważną częścią rynku muzycznego w latach 90. i 2000. były tzw. hity na lato? Chyba najważniejszą – twierdzi Krzysztof K.A.S.A. Kasowski, jeden z pionierów rapu i późniejsza
Spodnie lenary święciły subkulturowe triumfy w latach 90. Ich tegoroczny, limitowany powrót spotkał się z ciepłym przyjęciem. Zostaną z nami na dłużej?
Jeszcze nie wiemy, która piosenka wygra Eurowizję, ale już możemy być pewni, że znowu zatriumfuje skandynawski przemysł muzyczny. Bo szwedzkie pomysły, nawet jeśli nie górują na scenie, rządzą na zapleczu.
Pięć lat temu producent muzyczny Mikołaj „Tribbs” Trybulec przegrał walkę o Fryderyka, za to dziś jest w serwisach streamingowych pierwszym Polakiem popularniejszym od Chopina.
” z Lanberry, który ma 20 mln wyświetleń na YouTube. Był numerem 1 w Airplayu, czyli utworem najczęściej odtwarzanym w polskich radiach. Drugi powód to bardzo mocny na TikToku utwór z Brazylijczykiem Alokim, który jest czwartym najpopularniejszym didżejem na świecie – diagnozuje artysta
To sztandarowy, obok serialowych k-dram, przykład soft power Korei Południowej.
Hallyu, czyli popkulturowa południowokoreańska fala, zalewa świat. A Polska czeka właśnie na swój pierwszy festiwal k-popowy.
Występy artystów naśladujących wyglądem i repertuarem wielkie gwiazdy muzyki stają się w Polsce coraz popularniejsze. Mają już swój festiwal, a głównym sprzymierzeńcem zjawiska została telewizja.
, małych klubach i centrach kultury, czyli mniej niż 1 proc. całości rynku. Poziom świadomości odbiorców jest dosyć niski, chyba że chodzi o hołdy dla Metalliki czy postaci w rodzaju Hansa Zimmera. Leszek Zając, z firmy Going., doliczył się góra 30 takich koncertów i ok. 2 tys. sprzedanych biletów w