Trochę to przypomina odhaczanie kolejnych, aktualnie głośnych tematów, z wątkiem ukraińsko-wołyńskim i dzisiejszym zagrożeniem wojną na finał.
Kolejna próba zbudowania franczyzy przez Warner Bros., tym razem podstawą jest „Diuna” Franka Herberta – w ramach tego uniwersum SF powstały dwa filmy Denisa Villeneuve’a, a teraz dołącza serial.
Największy hit Taylora Sheridana, pięciosezonowe „Yellowstone”, zbliża się do finału – właśnie wystartowała ostatnia porcja odcinków.
Dwugodzinny, rozpisany na 13-osobową obsadę, porządnie zrobiony i zagrany spektakl.
Monumentalne, pisane przez sześć dekad dzieło Goethego nieczęsto trafia na scenę, a jeszcze rzadsze są udane realizacje.
Ukraińscy twórcy na rozmaite sposoby starają się dotrzeć do międzynarodowej widowni z opisem wojennego doświadczenia swojego społeczeństwa po rosyjskiej napaści w 2022 r.
W przededniu Kongresu Kultury oceniamy kadrową politykę ministerstwa. Widać w niej, co odróżnia Hannę Wróblewską od poprzedników.
Chopina prowadzi dalej dotychczasowy dyrektor Artur Szklener (1 stycznia 2023 r. minister Gliński powołał go na kolejną, siedmioletnią kadencję), a Polskie Wydawnictwo Muzyczne – Daniel Cichy (1 stycznia 2022 r. powołany na nową czteroletnią kadencję). Jest jeszcze Narodowy Instytut Muzyki i
Rozbuchane jak warstwa wizualna przedstawienia ambicje twórców zaowocowały spektaklem płaskim jak Ziemia z jego tytułu.
Ośmioodcinkowa adaptacja powieści Jilly Cooper, brytyjskiej autorki podszytych seksem (i poczuciem humoru) romansów, które rozpalały czytelniczki i czytelników w latach 80., to „Dynastia” i „Downton Abbey” w jednym.
Alfonso Cuarón, zdobywca Oscara za monumentalne „Grawitację” i „Romę”, przeniósł na mały ekran bestsellerowy thriller psychologiczny Renée Knight sprzed dekady.
Z argumentacją „Potworów” nie trzeba się zgadzać, na pewno jednak warto się z nią skonfrontować.
Rzecz zdecydowanie powinni zobaczyć fani „Gry o tron”, mocno zresztą inspirowanej Szekspirem.
Cate Blanchett, dziś gwiazda serialu „Sprostowanie”, stała się specjalistką od ról kobiet władczych, skrywających jednak tajemnice i słabości. Jej występ winduje każdy tytuł do wyższej ligi, ale jej ambicje są większe.
Zbiór felietonów Masłowskiej „Sen o Warszawie” ukazał się w Wydawnictwie Literackim w ubiegłym roku, a w tym w serwisie Storytel pojawia się w formie audiobooka, w genialnym, pełnym emocji wykonaniu Krystyny Jandy.
Część scen rozgrywa się na ołtarzu: tu ksiądz Grandier (Przemysław Kosiński) udziela sobie ślubu z Magdaleną, z którą wkrótce będzie miał dziecko.
Z przedstawienia wychodzi się oniemiałym i ze ściśniętym gardłem.
Bywa groteskowo, bywa dramatycznie, bywa krindżowo i odważnie, a najważniejsze, że całość, sądząc z reakcji podczas spektaklu, trafia do młodej widowni.
Rozrywka bezpieczna i przyjemna dla oka, momentami nawet uwodząca.
Po historię opętania matki Joanny od Aniołów artyści sięgali często i często kończyło się skandalem. Dla „Diabłów” reżyserowanych przez Maję Kleczewską w teatrze w Bielsku-Białej kontekstem są seksualne skandale na polskich plebaniach.
Najlepsze polskie spektakle ostatnich sezonów jesienią będzie można zobaczyć, nie wychodząc z domu. Teatr Telewizji zyskał drugie życie.
Przez trzy i pół godziny, oglądamy zrealizowane z rozmachem streszczenie dzieła Sienkiewicza.
Zachrypnięty głos Vincenta V. Severskiego dodaje nowemu słuchowisku Storytela autentyczności.
Kluczowe postaci w „Klerze” i „Kamerdynerze”, do tego kilka ról w Teatrze Narodowym i kolejne filmy w przygotowaniu. Od Janusza Gajosa zależy dziś w polskiej kulturze więcej niż kiedykolwiek.
„tam na górze”, skoro rzeczywistość robi wszystko, żeby film był niemal dokumentem czasu bieżącego. Publikacja materiałów obnażających biznes pedofilski w Kościele, przez dekady kryty przez biskupów w Pensylwanii. Dymisja episkopatu Chile na podobnym tle. Zasądzenie przez poznański sąd 1 mln
Urodziły się w odstępie tygodnia, jako dwudziestolatki zostały ekranowymi boginiami – odpowiedzią na powojenną potrzebę życia, radości i seksu. Dziś Sophia Loren i Brigitte Bardot kończą 90 lat.
„Douglas Is Cancelled” zauważa współczesne problemy.
Porywająca, zrealizowana z perfekcją, niepozbawiona humoru opowieść o uwolnieniu od wstydu i walce o własne miejsce w kraju, w sztuce, w historii.
Rozrywka mało wymagająca, ale przyjemna.
Początek lat 50., stalinowska Polska, służby przechwytują szyfrowany meldunek niejakiego „Cienia”.
Seriale fantasy idą drogą filmów o superbohaterach – rynek postanowił je rozmnożyć i wycisnąć z nich każdy grosz. Skutki łatwo przewidzieć.
Stoją za tym prawdziwe emocje i wiedza naukowców i naukowczyń.
Akcja krąży między Olimpem, pałacem króla Minosa na Krecie i czeluściami oraz biurami Hadesu.
Po trzech świetnych sezonach wracają „Zbrodnie po sąsiedzku”, lekka, zabawna i prześmiewcza komedia kryminalna o trójce fanów podkastów true crime, którzy sami stali się gwiazdami takich produkcji, gdy zaczęli tropić morderców „po sąsiedzku”, w nowojorskim apartamentowcu Arconia.
Poznańska Malta to festiwal z 31-letnią tradycją, tegoroczna edycja jest jednak wyjątkowa, także dlatego, że pierwsza pod nowym kierownictwem.
Gohater Vaughna bywa męczący w swojej logorei, ale ma też urok.
„Odwilż 2” ogląda się z pewną przyjemnością. Perwersyjną, ale jednak.
W kołobrzeskiej dzielnicy uzdrowiskowej i okolicach wystąpią lokalne zespoły i artyści, zaprezentowane zostaną filmy dokumentalne, będą dyskusje i silent disco.
Plaży Centralnej interaktywny spektakl „Signal-in-Kołobrzeg” holenderskiej grupy Strijbos & Van Rijswijk, specjalizującej się w instalacjach dźwiękowych w otwartych przestrzeniach i w głębokiej relacji z naturą. Szczegóły: k2029.eu Festival I Sea You Kołobrzeg 2024, 30 sierpnia – 1 września
Widz, oglądając tego Bonda na miarę serialowego kryzysu, może się bawić całkiem nieźle.
Zwięzłe refleksje, anegdoty i wspomnienia czyta się z zainteresowaniem, ale wyjątkowy ciężar całości nadają zmagania z chorobą.
Szwankuje aktorstwo, zostaje intryga kryminalna i piękne widoki.
Starzy towarzysze nie odpuszczają, a agentom CIA tylko się wydaje, że mają tę część Europy pod kontrolą.
Serialowy debiut Natalie Portman.
Serialowy „Dekameron” jest czarną komedią, której bohaterowie funkcjonują w historycznych realiach, jednocześnie mając współczesną nam świadomość.
Szalejący w ubiegłym roku w internecie mem „Jak często myślisz o Imperium Rzymskim?” najwyraźniej zrobił swoje.
Aktorzy wciąż są wspaniali. Gdyby tylko scenarzyści potrafili ich lepiej wykorzystać...
Szczerość czyni ten spektakl niezwykle poruszającym.
Całość wydaje się pozbawiona emocjonalnej głębi, jednocześnie przeładowana pomysłami.
Tegoroczna edycja festiwalu organizowanego przez Gdański Teatr Szekspirowski i Fundację Theatrum Gedanense odbywa się pod hasłem „A niech się głowy toczą!” – wezwaniem, westchnieniem, jękiem.
Zaczyna się zaskakująco i obiecująco.
Pracę w Starym Teatrze łączył z grą w najważniejszych filmach lat 70. i 80. W kinie moralnego niepokoju tworzył bohaterów, którzy stawali się lustrem dla polskiej mentalności.
Do serwisów streamingowych w pandemii uciekła gigantyczna widownia. Teraz jednak coraz bardziej przypominają starą telewizję, dla której miały być alternatywą. Włącznie z emisją reklam.