Jak się (na)uczyć. Odc. 27
Jak się (na)uczyć języków obcych? I czy można w dorosłości. Objaśnia Arlena Witt
Jaka metoda jest najskuteczniejsza w nauce języków obcych? Uwaga: pisanie ręczne. Tak! Ręczne notatki – w trakcie lekcji i po niej angażują w zapamiętywanie nowych słówek albo gramatycznych konstrukcji więcej obszarów mózgu niż samo tylko „uczenie się na pamięć” czy odsłuchiwanie podkastów albo oglądanie filmów w oryginale (choć to wszystko też jest cenne i przydatne). To jedna z podpowiedzi od Arleny Witt, gościni tego odcinka, anglistki, która dzieli się swoją znajomością języka w internecie, pod nickiem @Wittamina prowadząc m.in. kanał na YouTube „Po cudzemu”.
Rozmawiamy też o tym, w jakim wieku wysyłać na lekcje języków dzieci i od którego momentu w dorosłym życiu szanse na biegłość są stracone (spojler: od żadnego, ale w dorosłości trzeba się za naukę zabierać „sposobem” – powiemy jakim).
Od tego odcinka nasz podkast o edukacji ma nowy tytuł: „Jak się (na)uczyć?”. Ta zmiana jest nie tylko techniczna. Ma też oddawać nasze wyjście poza instytucjonalną edukację i poszerzenie tematów, którymi będziemy się zajmować. Szkoły absolutnie nie zostawiamy, ale chcemy też rozmawiać o tym, jak można się uczyć poza nią, na różnych etapach życia – czego się uczyć i dlaczego, tak w ogóle, warto to robić. Zapraszamy!
***
Cieszymy się, że słuchasz naszych podkastów. Powstają one również dzięki wsparciu naszych cyfrowych prenumeratorów. Aby w pełni skorzystać z możliwości słuchania i czytania tekstów naszych autorów z bieżących i archiwalnych numerów „Polityki” i wydań specjalnych, dołącz do grona prenumeratorów Polityka.pl.