Scenariusz jest luźną adaptacją opowiadania "Spalenie stodoły" Harukiego Murakamiego. Film jest także wyraźnym ukłonem w kierunku Williama Faulknera, który w 1939 roku również napisał opowiadanie zatytułowane “Spalenie stodoły”. Reżyser wraz ze współscenarzystą Jung-mi Ohem, z którym zwykle pracuje, wpletli w tę z pozoru nieskomplikowaną opowieść wiele różnych podtekstów i subtelnych aluzji do obu opowiadań.
Jong-soo żyje z dorywczych prac w położonym niedaleko Koreańskiej Strefy Zdemilitaryzowanej miasteczku Paju. Pewnego dnia spotyka Hae-mi, dawną koleżankę z klasy. Idą na drinka, gdzie Hae-mi wyznaje, że lubiła Jong-soo, kiedy była młodsza, ale zawsze ją ignorował. Dziewczyna opowiada koledze o bliskich planach podróży do Afryki i prosi go o karmienie kota, kiedy jej nie będzie. Następnego dnia para spotyka się w mieszkaniu Hae-mi, co kończy się namiętnym seksem. Niedługo potem Hae-mi wyjeżdża, zaś zakochanemu Jong-soo pozostaje snucie planów o wspólnej przyszłości.
Kilka tygodni później Jong-soo odbiera telefon od Hae-mi, która utknęła na trzy dni na lotnisku w Nairobi wskutek alarmu terrorystycznego. Dziewczyna prosi chłopaka, aby odebrał ją z lotniska następnego dnia. Na lotnisku Hae-mi pojawia się w towarzystwie bogatego Bena, którego spotkała w Kenii. Po Bena zajeżdża porsche, a Hae-mi wybiera ekskluzywne auto przybysza zamiast brudnej ciężarówki Jong-soo.
Aby załagodzić niekomfortową sytuację, Ben zaprasza Hae-mi i Jong-soo na obiad. W designerskim mieszkaniu nowego znajomego Jong-soo na osobności wyraża Hae-mi wątpliwość co do zamiarów Bena...
PŁOMIENIE
Tytuł oryginalny: Beoning
TWÓRCY FILMU:
Reżyseria: Chang-dong Lee
Scenariusz: Chang-dong Lee, Jung-mi Oh
Zdjęcia: Kyung-pyo Hong
Montaż: Da-won Kim, Hyun Kim
Muzyka: Mowg
Scenografia: Jum-hee Shin
Kostiumy: Choong-yeon Lee
Producenci: Chang-dong Lee, Jun-dong Lee, Gwang-hee Ok
OBSADA:
Ah-in Yoo Lee Jong-soo
Steven Yeun Ben
Jong-seo Jeon Shin Hae-mi
Joong-ok Lee
Ja-Yeon Ok
Prasa o filmie:
Specyficzny i oryginalny, ale też bardzo interesujący miks romansu, thrillera i kina zaangażowanego. Marcin Prymas, Pełna Sala
Kapitalne zdjęcia, długie ujęcia, nastrojowe oświetlenie oraz wiarygodne aktorstwo nie pozwoliły mi oderwać od ekranu oczu. Radek Folta, Movies Room
Subtelne niedopowiedzenia oraz rzucane z zegarmistrzowską precyzją tropy podnoszą regularnie temperaturę tego klimatycznego dreszczowca. Dodatkowo pięknie sfotografowanego. Kasia Wolanin, Filmaster
Zręczność Chang-donga Lee w opowiadaniu o interakcjach międzyludzkich sprawia, że film trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej minuty. Bilge Ebiri, Village Voice
Oto film, który rozumie moc sugestii – siłę cichego, palącego koszmaru, który przenika widza do samych kości. Lawrence Garcia, Mubi
Zapraszamy do obejrzenia zwiastuna.