Archiwum Polityki

Ogień, Kura i Salomon

1 minuta czytania
Dodaj do schowka
Usuń ze schowka
Wyślij emailem
Parametry czytania
Drukuj

Wielkie święto czeka na początku września miłośników muzyki klasycyzmu w wykonaniach tzw. świadomych historycznie (na instrumentach z epoki, ze znajomością badań muzykologicznych). Jeden z najlepszych w tej specjalności zespołów, amsterdamska Orkiestra XVIII Wieku, założona w 1981 r. i prowadzona do dziś przez wybitnego flecistę i dyrygenta Fransa Brüggena, wystąpi w Filharmonii Narodowej z minifestiwalem poświęconym twórczości Haydna. Holendrzy przyjeżdżają do Polski po raz czwarty, a drugi w tym roku – w kwietniu wzięli udział w spektaklu „Les Indes galantes” Jeana Philippe’a Rameau w Teatrze Wielkim w Poznaniu. Warszawiacy rozczarowani faktem, że nie mogli go oglądać u siebie (początkowo był planowany w Operze Narodowej), będą mieli częściową rekompensatę. Tym bardziej że orkiestra słynie szczególnie z interpretacji muzyki Haydna; w zeszłym roku zakończyła wspólnie z Orkiestrą Wieku Oświecenia rejestrację wszystkich jego stu czterech symfonii. Na trzech koncertach 2, 3 i 4 września przedstawi ich tylko sześć (o podtytułach: „Ogień”, „Tempora mutantur”, „Kura”, „Zegarowa”, „Z werblem na kotłach” i „Salomon”), a także I Koncert wiolonczelowy i arie z oper Haydna; jako solistka, obok sopranistki Wilke te Brummelstroete i wiolonczelisty Roela Dieltiensa, wystąpi Olga Pasiecznik, laureatka Paszportu „Polityki”.

Dorota Szwarcman

Polityka 36.2004 (2468) z dnia 04.09.2004; Kultura; s. 53

Maksimum treści, minimum reklam

Czytaj wszystkie teksty z „Polityki” i wydań specjalnych oraz dziel się dostępem z bliskimi!

Kup dostęp
Reklama