Adiunkt w Katedrze Psychologii Osobowości Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz koordynator Centrum Badań nad Uprzedzeniami UW. Zajmuje się psychologią stosunków międzygrupowych. Autor książki "Być gorszymi. O reakcjach na zagrożenie statusu grupy własnej" oraz licznych artykułów dotyczących hipotezy kontaktu, tożsamości społecznej i uprzedzeń.
Psychologia społeczna to dla niego nie tylko możliwość zrozumienia społecznych zachowań człowieka, lecz również szansa na zmianę świata – choćby w małym stopniu. W oparciu o modele wywiedzione z psychologii społecznej tworzy programy interwencji edukacyjnych – zajęć realizowanych w wielu polskich szkołach, których celem jest ograniczanie uprzedzeń i dyskryminacji. Doradza również organizacjom pozarządowym, jak radzić sobie z problemami niechęci młodych ludzi wobec osób o innym wyznaniu czy kolorze skóry.
„W Polsce psycholog społeczny często postrzegany jest jako człowiek na usługach biznesu, specjalista od sprawnego zarządzania, reklamy i manipulowania ludźmi. Psychologia społeczna jest jednak czymś innym – pomaga ludziom dyskryminowanym, upokorzonym, ujawnia nasze codzienne – czasem nawet nieświadome – uprzedzenia wobec mniejszości i grup uciśnionych, demaskuje stosowane przez możnych mechanizmy manipulacji, ujawnia nasze skłonności warunkujące podatność na manipulacje. Tym właśnie psycholog różni się od marketingowca. Jesteśmy po stronie ludzi” - podsumowuje.