Zakończyła się 12 edycja konkursu na najlepsze raporty społeczne organizowanego przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB) i Deloitte.
Zgodnie z unijną dyrektywą największe firmy mają obowiązek publikowania raz w roku informacji niefinansowych dotyczących m.in. działań w obszarze zrównoważonego rozwoju, CSR (Corporate Social Responsibility) i swojego wpływu na środowisko. W Polsce ten wymóg dotyczy ok. 300 przedsiębiorstw, ale jedynie ok. 60-70 regularnie przygotowuje raporty społeczne. Część z nich zgłasza je do konkursu i poddaje ocenie jury złożonego ze specjalistów z różnych dziedzin: ekonomii, ochrony środowiska, spraw społecznych i społecznej odpowiedzialności biznesu. Wyboru dokonywało także jury dziennikarskie, Minister Inwestycji i Rozwoju, Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie oraz internauci.
– Wyłonienie najlepiej sporządzonych raportów ma na celu docenienie tych firm i organizacji, które przygotowują i prezentują swoje publikacje w sposób staranny, przemyślany i wiarygodny – mówiła Dominika Bettman, przewodnicząca jury Konkursu Raporty Społeczne i prezes FOB.
Zobacz także: Listki CSR POLITYKI rozdane!
Laureaci Konkursu Raporty Społeczne
Nagroda główna za raport zintegrowany: Orange Polska – za przedstawienie podejścia do zarządzania i biznesu w sposób integrujący perspektywę finansową i pozafinansową, za kompleksowe pokazanie ryzyk, mocnych i słabych stron organizacji. Za rzetelny, dokładny i wiarygodny raport poddany zewnętrznej weryfikacji.
Nagroda główna za raport społeczny: Cyfrowy Polsat – za opracowanie raportu w sposób kompletny, wiarygodny i przystępny. Debiut, którego wysoka jakość stawia raport w gronie liderów tej kategorii Konkursu.
Wyróżnienie w kategorii raport zintegrowany: ING Bank Śląski
Wyróżnienie w kategorii debiut: LPP oraz Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu
Nagroda za najlepszy raport organizacji pozabiznesowej oraz nagroda Ministra Inwestycji i Rozwoju: Fundacja im. Doktora Piotra Janaszka PODAJ DALEJ
Nagroda Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie: Orange Polska
Nagroda główna jury dziennikarskiego: Kompania Piwowarska, wyróżnienie: Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka
Nagroda internautów: Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa