Rynek

Na kłopoty Gowin? Przedsiębiorcy chyba w to nie uwierzą

Konferencja prasowa Jarosława Gowina, 30 listopada 2020 r. Konferencja prasowa Jarosława Gowina, 30 listopada 2020 r. Hubert Mathis / Zuma Press / Forum
Zadowolony wicepremier nie szczędził sobie komplementów i można odnieść wrażenie, że nieco ironicznie odniósł się do dawnych planów swojego szefa: Mateusza Morawieckiego.

Wicepremier i minister rozwoju pracy i technologii Jarosław Gowin ogłosił swój „Plan dla pracy i rozwoju”. Ma się składać, jak wyjaśnił autor, z trzech filarów. Pierwszy to bezpośrednia pomoc firmom zagrożonym pandemią. Drugi nazywa się dość enigmatycznie „nowym kierunkiem”. „To pakiet działań wspierających firmy zmuszone do transformacji i dostosowania się do zmienionych potrzeb rynku” – wyjaśnił wicepremier. Czyli szkolenie, wsparcie na przebranżowienie, jeśli dotychczasowy biznes nie rokuje. Trzeci filar nazywa się „nowy start”. To wsparcie na ponowne uruchomienie działalności w nowych realiach.

Plan Gowina mają wspierać: tarcza prawna, cyfryzacja, bardziej przyjazne prawo zamówień publicznych. Słowem: bajka. Zadowolony wicepremier nie szczędził sobie komplementów i można odnieść wrażenie, że nieco ironicznie odniósł się do dawnych planów swojego szefa, czyli Planu Morawieckiego. Tamten to były marzenia, a ten to twarde konkrety.

Czytaj też: Serial Gowina z zamykaniem sklepów meblowych

Resztka pieniędzy dla 40 branż

„Polacy potrzebują konkretnego planu, nie ogólnych wizji i idei – mówił Gowin. – Planu rozpisanego na działania, bo tylko konkrety dają poczucie bezpieczeństwa w trudnym czasie. Przygotowaliśmy taki plan. W czasach kryzysu przede wszystkim musimy zapewnić byt polskim rodzinom i przetrwanie polskim firmom. Rozwój, bo kryzys i pandemia kiedyś miną, musimy myśleć o jak najszybszym powrocie naszej gospodarki na ścieżkę wzrostu”.

Przedsiębiorcy usłyszeli, że resort Gowina stanie na wysokości zadania, lepiej niż za czasów

  • covid-19
  • Jarosław Gowin
  • koronawirus w Polsce
  • praca
  • przedsiębiorcy
  • tarcza antykryzysowa
  • Reklama