Ludzie i style

BMW. Nowy model sztuki.

„Evolver” – immersyjny projekt londyńskiego studia Marshmallow Laser Feast zaprezentowano w 2023 roku we wnętrzach Teatru Wielkiego– Opery Narodowej „Evolver” – immersyjny projekt londyńskiego studia Marshmallow Laser Feast zaprezentowano w 2023 roku we wnętrzach Teatru Wielkiego– Opery Narodowej mat. pr.
Marka BMW od ponad 50 lat aktywnie wspiera inicjatywy z zakresu kultury - globalnie i lokalnie, współpracując ze znakomitymi artystami oraz instytucjami.

Wyobraźnia i kreatywność są motorem rozwoju – we wszystkich dziedzinach życia. To przekonanie stało za stworzeniem wielu programów promujących twórczość artystyczną, m.in. „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka” czy Excellence Club.

GLOBALNY KREATOR KULTURY

BMW od dekad rozwija relacje ze światem sztuki, inicjując różnorodne wydarzenia artystyczne i uczestnicząc w ich realizacji jako partner. Zapewnia nie tylko dostęp do nowoczesnych technologii, ale też buduje stabilne partnerstwa. Swoją rolę jako kreatora kultury realizuje z największymi instytucjami na świecie, jak Tate Modern w Londynie, La Scala w Mediolanie, targi Art Basel. Wśród artystów, z którymi marka podjęła współpracę, są znakomite nazwiska świata sztuki – Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Jenny Holzer, Jeff Koons, Michael Hansmeyer, i architektury – Zaha Hadid czy Rem Koolhaas.

BMW THE i7 przed gmachem Teatru Wielkiego.mat. pr.BMW THE i7 przed gmachem Teatru Wielkiego.

FLAGOWY PROJEKT W POLSCE

„BMW Art Club. Przyszłość to sztuka” to organizowane od 2018 roku wydarzenia artystyczne, promujące nowoczesne myślenie o sztukach wizualnych. W ramach projektu twórcy mogą realizować najśmielsze wizje, mają bowiem wsparcie w zaawansowanych technologiach. Mogą też prezentować swoje prace w najlepszych z możliwych przestrzeniach, bo w program angażują się wiodące instytucje kultury w Polsce. W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie Boris Kudlička wystawił w 2019 roku operę „Carmina Burana”, a w roku 2023 londyńskie studio Marsmallow Laser Feast prezentowało immersyjny projekt „Evolver”. Z Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie przygotowany został w 2024 roku „Sen maszyny” studia Noviki. Wśród instytucji, z którymi współpracuje BMW Polska, są też Filharmonia im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Narodowe Forum Muzyki we Wrocławiu, Opera Nova w Bydgoszczy, Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK, Centrum Spotkania Kultur w Lublinie.

„Sen maszyny” – kadry z instalacji duetu Novikimat. pr.„Sen maszyny” – kadry z instalacji duetu Noviki

EXCELLENCE CLUB

Kultura jest kluczowym elementem relacji BMW z klientami, również z segmentu samochodów premium. W 2023 roku powstał BMW Excellence Club. Członkowie klubu biorą udział w galach otwarcia „BMW Art Club. Przyszłość to sztuka” i przygotowanych specjalnie dla nich wydarzeniach towarzyszących. Mają okazję uczestniczyć w Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Cannes czy legendarnej imprezie samochodów vintage: „Concorso d’Eleganza Villa d’Este” nad jeziorem Como we Włoszech. Mogą poznać jako pierwsi premierowe modele BMW czy wziąć udział w kursach szkoleniowych „BMW M Driving Experience”.

„Sen maszyny” – kadry z instalacji duetu Novikimat. pr.„Sen maszyny” – kadry z instalacji duetu Noviki

Zapraszając do swojego świata, BMW proponuje nie tylko zakup samochodu. Ważną częścią oferty są kultura i sztuka. Tak marka postrzega współczesny luksus.

Małgorzata Szumowska zrealizowała spot reklamowy dla BMWi7 M70 xDrive.mat. pr.Małgorzata Szumowska zrealizowała spot reklamowy dla BMWi7 M70 xDrive.

www.bmwgroup.com

www.bmw.pl

Materiał przygotowany przez BMW.

Reklama

Czytaj także

null
Kultura

Kasowy horror, czyli kulisy kontroli u filmowców. „Polityka” ujawnia skalę nadużyć

Wyniki kontroli w Stowarzyszeniu Filmowców Polskich, do których dotarliśmy, oraz kulisy ostatnich wydarzeń w PISF układają się w dramat o filmowym rozmachu.

Violetta Krasnowska
12.12.2024
Reklama