Wystawy

Kontrola paszportowa

Recenzja wystaw: „Prawd()opodobieństwo”, „Być kimś, kim się (nie) jest”

materiały prasowe
W redakcji nowy rok tradycyjnie rozpoczynamy od wręczenia Paszportów POLITYKI, a Galeria Bielska BWA zainaugurowała go aż dwiema wystawami laureatów tej nagrody.

W redakcji nowy rok tradycyjnie rozpoczynamy od wręczenia Paszportów POLITYKI, a Galeria Bielska BWA zainaugurowała go aż dwiema wystawami laureatów tej nagrody. Obie przyjechały z czeskiej Ostrawy, gdzie wcześniej prezentowane były w Galerii GVUO. Katarzyna Kozyra (Paszport za 1997 r.) to już klasyczka polskiej sztuki współczesnej. Wystawa jest wyborem jej najbardziej znanych prac, które zaskakiwały, budziły dyskusje, a niekiedy bulwersowały bezkompromisowym przekazem. Zazwyczaj krążą wokół zagadnień doświadczenia i definiowania tożsamości płciowej i osobowości. Począwszy od „Olimpii”, poprzez „Łaźnię męską” i wieloletnie projekty „W sztuce marzenia stają się rzeczywistością” oraz „Szukając Jezusa”.

Grupa Twožywo, Prawd()opodobieństwo, do 3 marca, Katarzyna Kozyra, Być kimś, kim się (nie) jest, do 16 marca, Galeria Bielska BWA, Bielsko-Biała

Polityka 4.2025 (3499) z dnia 21.01.2025; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Kontrola paszportowa"
Reklama