Wystawy

Zamek się zbroi

Recenzja wystawy: „Tycjan i inni”

Paris Bordon „Diana i Kallisto”, ok. 1545 r. Paris Bordon „Diana i Kallisto”, ok. 1545 r. Jeremi Dobrzański
Czyżby „Damie z łasiczką” przybyła konkurentka w postaci „Alegorii miłości”? Taki tytuł nosi bowiem duży obraz Tycjana zakupiony do wawelskich zbiorów, a teraz po raz pierwszy pokazany publiczności.
Tycjan „Alegoria miłości”, ok. 1530–40 r.Jeremi Dobrzański Tycjan „Alegoria miłości”, ok. 1530–40 r.

Czyżby „Damie z łasiczką” przybyła konkurentka w postaci „Alegorii miłości”? Taki tytuł nosi bowiem duży obraz Tycjana zakupiony do wawelskich zbiorów, a teraz po raz pierwszy pokazany publiczności. Może jeszcze nie tym razem, choć trzeba przypomnieć, że jest to pierwszy w zbiorach polskich obraz tego mistrza szkoły weneckiej. Dzieło pozostawało niegdyś w kolekcji cesarskiej w Wiedniu, historię ma zatem godną. Zaś wraz z tym efektownym płótnem pokazano inne nabytki, o które wzbogaciły się wawelskie zbiory.

Tycjan i inni, Zamek Królewski na Wawelu, Kraków, do 11 czerwca

Polityka 23.2023 (3416) z dnia 30.05.2023; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Zamek się zbroi"
Reklama