Wystawy

Wrażliwe jednostki

Recenzja wystawy: "Spojrzenia 2011 – Nagroda Fundacji Deutsche Bank"

Praca Konrada Smoleńskiego „Energy Hunters”, 2011 Praca Konrada Smoleńskiego „Energy Hunters”, 2011 materiały prasowe
Ponieważ ogłoszenie tegorocznych wyników nastąpi dopiero w połowie trwania wystawy, proponuję czytelnikom zabawę w proroka...

Nagroda Spojrzenia przyznawana jest co dwa lata od 2003 r., w tym czasie zyskała już wysoką rangę w środowisku. Co ciekawe, bardzo przypomina Paszporty POLITYKI. Jej celem także jest nagrodzenie artysty młodego, mogącego się już pochwalić ciekawym dorobkiem artystycznym. I tu wybór laureata odbywa się dwuetapowo – najpierw eksperci wskazują siedmiu finalistów, a dopiero spośród nich jury wybiera tego najlepszego. Nic więc dziwnego, że już dwukrotnie wybory laureata Paszportów i Spojrzeń się pokrywały: takiego „dubla” zaliczyli Maciej Kurak oraz Wojciech Bąkowski.

Ponieważ ogłoszenie tegorocznych wyników nastąpi dopiero w połowie trwania wystawy, proponuję czytelnikom zabawę w proroka: obejrzenie ekspozycji i próbę odgadnięcia, komu przypadną laury. A konkurencja jest wyrównana, bo do rywalizacji o splendor oraz o czek na 15 tys. euro stanęli twórcy mający już za sobą oryginalne dokonania artystyczne: Artur Malewski, Anna Okrasko, Konrad Smoleński, Piotr Wysocki, Honza Zamojski, Anna i Adam Witkowscy oraz Anna Zaradny. W tym roku – co ciekawe – kuratorce ekspozycji udało się ułożyć z prac finalistów osobną narrację, oscylującą wokół problemu relacji między wrażliwą jednostką a światem.

Spojrzenia 2011 – Nagroda Fundacji Deutsche Bank, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa, wystawa czynna do 13 listopada

Polityka 40.2011 (2827) z dnia 27.09.2011; Afisz. Premiery; s. 69
Oryginalny tytuł tekstu: "Wrażliwe jednostki"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Interesy Mastalerka: film porażka i układy z Solorzem. „Szykuje ewakuację przed kłopotami”

Marcin Mastalerek, zwany wiceprezydentem, jest także scenarzystą i producentem filmowym. Te filmy nie zarobiły pieniędzy w kinach, ale u państwowych sponsorów. Teraz Masta pisze dla siebie kolejny scenariusz biznesowy i polityczny.

Anna Dąbrowska
15.11.2024
Reklama