Wystawy

Powrót krytycznych

Recenzja wystawy: autor zbiorowy, "Schizma. Sztuka polska lat dziewięćdziesiątych"

Czas rozkwitu talentu Bałki, Althamera, Kozyry, Libery i wielu innych

Tytuł wyjaśnia wszystko. Młody kurator Adam Mazur postanowił młodym okiem spojrzeć na sztukę, która dla niego jest już historią, choć dla piszącego te słowa – ciągle świeżym wspomnieniem. A jest się do czego odnosić, bo był to czas znaczących wystaw, kontrowersyjnych dzieł, gorących dyskusji i skandali. Czas rozkwitu talentu Bałki, Althamera, Kozyry, Libery i wielu innych. Czas nowego otwarcia się sztuki na problemy społeczne, sztukę ciała, krytykę mediów, reklamy, mechanizmów władzy, stereotypów. Czas sztuki nieobojętnej, walczącej, zaczepnej, często zwanej krytyczną. Ekspozycja składa się z dwóch części. Pierwsza to prace z tego okresu i ze zbiorów CSW, ale po nowemu zestawione i pokazane. Druga to swoisty pamiętnik Zamku Ujazdowskiego: wspomnienia artystów i kuratorów, filmy dokumentalne, zdjęcia będące świadectwem różnych artystycznych działań. Jest też kilka prac przygotowanych przez młodych artystów, a będących ich wariacjami na temat owych – nieodległych przecież, a już stanowiących w sztuce zamknięty etap – czasów. Wystawa, którą warto odwiedzić. Jednym ku przypomnieniu, drugim – ku poznaniu gorącej temperatury, której dzisiejszej sztuce zazwyczaj brakuje.

Wystawa czynna do 15 listopada

Reklama

Czytaj także

Świat

Gdzie na świecie aborcja jest legalna, a gdzie kobiety muszą ją wykonywać w podziemiu?

Co roku na świecie dokonuje się ponad 40 mln aborcji – głównie w tych krajach, gdzie poziom wiedzy na temat antykoncepcji jest niski.

Redakcja
22.10.2020
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną