"Cherry Blossom” Catherine Grosvenor powstał na podstawie rozmów z polskimi emigrantami zarobkowymi w Szkocji. Bohaterką jest Grażyna Antkiewicz, która wyjechała, żeby zarobić na studia córki, komputer syna oraz kablówkę dla bezrobotnego męża. Początkowo jest trudno: słabo zna język, wymarzona praca okazuje się ćwiartowaniem półtuszy wieprzowych po dziesięć godzin na dobę. Jednak wraz z pokonywaniem kolejnych barier Grażyna odkrywa swoją wartość jako człowieka i kobiety. Tymczasem pozostawiona w Polsce rodzina się rozpada: córka prawie nie bywa w domu, ojciec spędza dni przed telewizorem, a nastoletni syn przed monitorem komputera.
Mocną stroną wystawionego siłami edynburskiego Traverse Theatre i bydgoskiego Teatru Polskiego, wyreżyserowanego przez Lorne’a Campbella spektaklu jest polsko-szkocki zespół aktorski, który działa na scenie jak jeden organizm. Aktorom pomagają świetnie napisane dialogi, minimalistyczna, wyświetlana z projektora scenografia. Dzięki nim spektakl ma lekkość szkicu. To wrażenie znika jedynie podczas napuszonych, dydaktycznych, rozbijających akcję odczytów – relacji z ostatnich godzin życia błąkającego się po lotnisku w Vancouver Roberta Dziekańskiego – ofiary braku znajomości języka angielskiego i braku empatii pracowników lotniska.