Teatr

Na krawędzi

Recenzja spektaklu: „Joga”, reż. Anna Smolar

„Joga”, reż. Anna Smolar „Joga”, reż. Anna Smolar Marek Lasyk / Reporter
W wydanej w 2020 r. „Jodze” Emmanuel Carrère, francuski pisarz, scenarzysta i reżyser opisuje swoje życie z perspektywy diagnozy choroby afektywnej dwubiegunowej i procesu leczenia.

W wydanej w 2020 r. „Jodze” Emmanuel Carrère, francuski pisarz, scenarzysta i reżyser opisuje swoje życie z perspektywy diagnozy choroby afektywnej dwubiegunowej i procesu leczenia. Własny kryzys psychiczny wpisuje w kryzys zachodniego świata, ważnymi doświadczeniami są tu m.in. atak terrorystyczny na paryską redakcję pisma „Charlie Hebdo” i wolontariat w ośrodku dla uchodźców na jednej z greckich wysp. Anna Smolar idzie za osobistą opowieścią Carrère’a, ale też wydaje się wątpić w jej uniwersalność, stąd pewnie otwierająca spektakl dramatyczna historia o traumatycznej utracie psa, sprawiająca wrażenie autentycznie przeżytej przez relacjonujących ją na scenie aktorów.

Joga, według Emmanuela Carrère’a, reż. Anna Smolar, Stary Teatr w Krakowie

Polityka 3.2024 (3447) z dnia 09.01.2024; Afisz. Premiery; s. 69
Oryginalny tytuł tekstu: "Na krawędzi"
Reklama