Teatr

Powrót do Rouen

Recenzja spektaklu: „Młody mężczyzna”, reż. Katarzyna Kalwat

„Młody mężczyzna”, reż. Katarzyna Kalwat „Młody mężczyzna”, reż. Katarzyna Kalwat Zbigniew Libera
Annie Ernaux, autorka mistrzowskich, literackich wiwisekcji własnego życia i ubiegłoroczna laureatka Nobla, z publikacją wydanego w 2022 r. „Młodego mężczyzny” czekała dwie dekady – aż poczuła się na tyle pewnie, by upublicznić tę autoanalizę romansu dojrzałej pisarki z młodszym o 30 lat studentem.

Annie Ernaux, autorka mistrzowskich, literackich wiwisekcji własnego życia i ubiegłoroczna laureatka Nobla, z publikacją wydanego w 2022 r. „Młodego mężczyzny” czekała dwie dekady – aż poczuła się na tyle pewnie, by upublicznić tę autoanalizę romansu dojrzałej pisarki z młodszym o 30 lat studentem. Liczby i daty są tu ważne, bo rzecz dotyczy czasu, pamięci i zmieniającej się świadomości. Reżyserka wrocławskiego spektaklu Katarzyna Kalwat podkreśla ten temat, ubierając opowieść w formę wykładu znanej pisarki, z pokazem slajdów i rekonstrukcją kluczowych wydarzeń.

Młody mężczyzna, według Annie Ernaux, reż. Katarzyna Kalwat, Wrocławski Teatr Współczesny

Polityka 41.2023 (3434) z dnia 03.10.2023; Afisz. Premiery; s. 77
Oryginalny tytuł tekstu: "Powrót do Rouen"
Reklama