Teatr

Morskie opowieści

Recenzja spektaklu: „Peter Grimes”, reż. Mariusz Treliński

„Peter Grimes”, reż. Mariusz Treliński „Peter Grimes”, reż. Mariusz Treliński Krzysztof Bieliński
Spektakl jest znakomity. Michał Klauza już po raz kolejny, po „Billym Buddzie”, pokazuje, że Britten to jego żywioł.

Premiera pierwszej opery Brittena jest zarazem ostatnią wspólną realizacją Mariusza Trelińskiego i Borisa Kudlički – scenograf, współautor wszystkich spektakli dyrektora artystycznego Opery Narodowej (poza debiutem) i współpracownik innych znanych reżyserów zamierza teraz zająć się przede wszystkim architekturą. Współpraca z Trelińskim trwała niemal ćwierć wieku i rozpoczęła się pamiętną „Madame Butterfly” Giacomo Pucciniego, grywaną do dziś. „Peter Grimes” ma wiele wspólnego z nią, są tu wręcz ukryte aluzje do tamtego spektaklu. Chociaż zarówno tematyka, jak i muzyka obu dzieł są całkowicie od siebie odmienne, jedno je łączy: morze.

Benjamin Britten, Peter Grimes, reż. Mariusz Treliński, Teatr Wielki – Opera Narodowa

Polityka 28.2023 (3421) z dnia 04.07.2023; Afisz. Premiery; s. 69
Oryginalny tytuł tekstu: "Morskie opowieści"
Reklama