Jedna z najbardziej wszechstronnych aktorek pokolenia 30-latków. Pochodzi z Wejherowa (ur. 1993 r.). Jej mama jest pielęgniarką, tata wykonuje zawód mechanika samochodowego. Od najmłodszych lat brała udział w przedstawieniach i konkursach recytatorskich. Osobą, która wywarła na nią największy wpływ, była babcia Renia, utalentowana krawcowa, sama projektująca stroje. „Miała niesamowitą wrażliwość – wspomina w wywiadach Sandra – jakiś artystyczny rodzaj postrzegania rzeczywistości, który chyba po niej odziedziczyłam”. W 2017 r. ukończyła Wydział Aktorski Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Rozgłos przyniosły jej pierwszoplanowe role w dramacie psychologicznym „Powrót” Magdaleny Łazarkiewicz i w serialu „Sexify” (Netflix, 2021 r.). Za występy w dwóch produkcjach mikrobudżetowych – „Ostatni komers” Dawida Nickela oraz „Każdy ma swoje lato” Tomasza Jurkiewicza – otrzymała wyróżnienie aktorskie na FPFF w Gdyni.
Grała w „Filipie” Michała Kwiecińskiego, polsko-włoskim dramacie nagrodzonym na festiwalu w Wenecji „Sole” Carlo Sironiego, a także w nominowanym do Oscara „IO” Jerzego Skolimowskiego (nominacja do Orłów za najlepszą główną rolę kobiecą). Z jeszcze większym uznaniem spotkała się jej rola w dramacie wojennym podejmującym trudny temat Goralenvolk „Biała odwaga” Marcina Koszałki, w którym wcieliła się w postać nieszczęśliwie zakochanej góralki Bronki, zmuszonej przez rodzinę do zamążpójścia za brata kochanka (nagroda za najlepszą kreację pierwszoplanową w Gdyni).
Aktorka posiada wyjątkową wrażliwość, wielki talent, oryginalną urodę. Zadziwia też intensywnością gry. Gdy podejmuje wyzwania, zdaniem krytyków emocje rozsadzają ekran, również w scenach intymnych. „Dla mnie to nie nagość jest najtrudniejsza, ale właśnie to, że na chwilę musisz zakochać się w drugim człowieku i okazać mu prawdziwą namiętność” – zdradza w wywiadach. Tytułowa rola słynnej biolożki i popularyzatorki nauki w „Simonie Kossak” w reżyserii Adriana Panka to kolejny etap jej aktorskiego rozwoju i wielkie zaskoczenie dla widzów. Swobodą, naturalnością, dziecięcą ufnością podszytą nieprzeciętną inteligencją, pewnością siebie rewelacyjnie oddaje dylematy, a także siłę woli filmowej bohaterki, która walczy o siebie i prawa przyrody, stając się symbolem przemian nie tyle czasu minionego, ile współczesności.
Partnerem kategorii FILM jest Województwo Kujawsko-Pomorskie
Ponadto zgłoszeni zostali:
Sofia Berezovska (aktorka), Korek Bojanowski (reżyser, scenarzysta) Maciej Buchwald (reżyser), Martyna Byczkowska (aktorka), Grzegorz Dębowski (reżyser), Michał Grzybowski (reżyser), Damian Kocur (reżyser), Bartosz M. Kowalski (reżyser), Małgorzata Kozera i Agata di Masternak (dokumentalistki), Eryk Kulm jr. (aktor), Tomasz Popakul i Kasumi Ozeki (animacja), Michał Sikorski (aktor), Marta Tomkovich (reżyserka), Wojciech Wawszczyk (reżyser, animator), Tomasz Włosok (aktor), Maria Zbąska (reżyserka), Agnieszka Zwiefka (reżyserka), Łukasz Żal (operator)
Oni nominowali:
Jan Błaszczak (dwutygodnik.com, „Tygodnik Powszechny”), Rafał Bryndal („ZAiKS Wiadomości”), Jacek Cieślak („Rzeczpospolita”), Katarzyna Czajka-Kominiarczuk (Zwierz Popkulturalny), Anna S. Dębowska („Gazeta Wyborcza”), Łukasz Drewniak (Akademia Teatralna w Warszawie), Gabi Drzewiecka (Chillizet, TVN, Glamour, trójkąt na YT), Mirosław Filiciak (Uniwersytet SWPS), Jacek Hawryluk (Polskie Radio), Barbara Hollender („Rzeczpospolita”), Alek Hudzik (mintmagazine.pl), Katarzyna Janowska (onet.pl, „Newsweek”), Rafał Kamecki (artinfo.pl), Eliza Kącka (UW), Piotr Kofta (krytyk niezależny), Piotr Kosiewski („Tygodnik Powszechny”), Dariusz Kosiński („Tygodnik Powszechny”, UJ), Zofia Król (dwutygodnik.com), Monika Kwaśniewska-Mikuła („Didaskalia”, UJ), Łukasz Maciejewski (Szkoła Filmowa w Łodzi, interia.pl), Jakub Majmurek („Krytyka Polityczna”), Paulina Małochleb (UJ, blog „Książki na ostro”), Jacek Marczyński („Rzeczpospolita”), Alicja Müller („Didaskalia”), Katarzyna Niedurny (dwutygodnik.com, Podcast Teatralny), Michał Nogaś (Polskie Radio Trójka), Marta Perchuć-Burzyńska (TOK FM), Anita Piotrowska („Tygodnik Powszechny”), Karolina Plinta (Magazyn Szum), Iza Pogiernicka (twitch.tv/9kier, „CD-Action”), Adriana Prodeus („Kino”, „Vogue”), Piotr Sadzik (UW), Anna Sańczuk / Maciej Ulewicz (Kultura do Kwadratu), Paweł Schreiber (UKW), Barnaba Siegel („CD-Action”), Karol Sienkiewicz („Gazeta Wyborcza”), Jędrzej Słodkowski („Gazeta Wyborcza”), Krzysztof Stefański („Ruch Muzyczny”), Rafał Syska (Narodowe Centrum Kultury Filmowej w Łodzi), Wojciech Szot („Gazeta Wyborcza”, blog „Zdaniem Szota”), Jarek Szubrycht („Gazeta Wyborcza”), Agnieszka Szydłowska (Polskie Radio Trójka), Bogna Świątkowska („Notes na 6 Tygodni”), Jan Topolski („Glissando”), Grażyna Torbicka (niezależna krytyczka, dyrektorka festiwalu Dwa Brzegi w Kazimierzu i Janowcu nad Wisłą), Michał Walkiewicz (krytyk niezależny), Marcin „Flint” Węcławek (CGM, polityka.pl), Marlena Wieczorek (meakultura.pl), Michał Radomił Wiśniewski (dwutygodnik.com, polityka.pl), Kinga A. Wojciechowska („Presto”), Elwira Wojtunik (Fundacja Photon, Patchlab Digital Art Festival) oraz dziennikarze działu kultury POLITYKI.