Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Paszporty POLITYKI

Ewelina Pietrowiak

Muzyka poważna 2010. Nominowana Ewelina Pietrowiak

Ewelina Pietrowiak Ewelina Pietrowiak Tadeusz Późniak / Polityka
"Za umiejętność tworzenia nowoczesnego teatru muzycznego z poszanowaniem oraz twórczym rozwinięciem idei kompozytora" - pisze Jacek Marczyński.

Reżyserka i scenografka, ur. w 1977 r. w Warszawie. Absolwentka Wydziału Reżyserii warszawskiej Akademii Teatralnej (2006), Wydziału Architektury Politechniki Poznańskiej oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I st. Studentka Podyplomowych Studiów Wokalnych na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Asystowała Mariuszowi Trelińskiemu w Operze Narodowej przy spektaklach „Dama pikowa” Czajkowskiego i „Andrea Chenier” Giordano. Zadebiutowała „Pokojówkami” Geneta w warszawskim Teatrze Ateneum (2006); zrealizowała na tej scenie również „Sonatę jesienną” Bergmana oraz „Trash Story albo sztukę niepamięci” Magdaleny Fertacz. Reżyserowała m.in. w zielonogórskim Teatrze im. Kruczkowskiego, w Teatrze Syrena, w Laboratorium Dramatu w Warszawie. Za scenografię przedstawienia Teatru Wierszalin w Supraślu pt. „Wierszalin. Reportaż o końcu świata” otrzymała nagrodę na XIV Międzynarodowych Toruńskich Spotkaniach Teatrów Lalek. W teatrze operowym zadebiutowała w 2008 r. realizacją „Jutra” Tadeusza Bairda w Operze Wrocławskiej, którą później powtórzyła w Teatrze Wielkim w Poznaniu. W Operze Bałtyckiej przygotowała reżyserię i scenografię „Halki”. W 2010 r. w Operze Wrocławskiej zrealizowała „Matkę czarnoskrzydłych snów” Hanny Kulenty.

Nominujący o nominowanej:

Za odwagę w podejmowaniu reżyserskich wyzwań w teatrze operowym, ciekawość literatury polskiej – także współczesnej, wnikliwość w czytaniu libretta i partytury oraz determinację w osobistym zgłębianiu filozofii śpiewu.
Daniel Cichy

Za umiejętność tworzenia nowoczesnego teatru muzycznego z poszanowaniem oraz twórczym rozwinięciem idei kompozytora. A przede wszystkim za szacunek i chęć pracy nad utworami polskimi.
Jacek Marczyński

POWRÓT: Serwis Paszporty POLITYKI 2010

Polityka 50.2010 (2786) z dnia 11.12.2010; Kultura; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Ewelina Pietrowiak"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Ja My Oni

Jak dotować dorosłe dzieci? Pięć przykazań

Pięć przykazań dla rodziców, którzy chcą i mogą wesprzeć dorosłe dzieci (i dla dzieci, które wsparcie przyjmują).

Anna Dąbrowska
03.02.2015
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną