Osoby czytające wydania polityki

„Polityka”. Największy tygodnik w Polsce.

Wiarygodność w czasach niepewności.

Subskrybuj z rabatem
Paszporty POLITYKI

Wioletta Chodowicz

Muzyka poważna 2010. Nominowana Wioletta Chodowicz

Wioletta Chodowicz Wioletta Chodowicz Tadeusz Późniak / Polityka
"Za wstrząsającą kreację Katii Kabanovej, ozdobę świetnej inscenizacji opery Janačka w Operze Narodowej" - motywuje swój wybór Dorota Kozińska.

Sopranistka, ur. w 1975 r. w Radomiu, absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu (dyplom z wyróżnieniem, 2002). Stypendystka ministra kultury w roku akademickim 2001/02. Laureatka m.in. I nagrody i nagrody specjalnej w Konkursie Słowiańskiej Muzyki Wokalnej w Katowicach (2001), nagrody specjalnej na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. H. Darcleè w Brăila (2001, Rumunia), I nagrody i nagrody specjalnej na VII Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju (2002), wyróżnienia na II Konkursie wokalnym im. Ignacego J. Paderewskiego w Bydgoszczy (2003). Finalistka V Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. S. Moniuszki w Warszawie i zdobywczyni nagrody specjalnej za najlepsze wykonanie roli Halki (2004).

Zadebiutowała w 2002 r. w Teatrze Wielkim w Poznaniu rolą Hrabiny w „Weselu Figara” Mozarta. Od 2003 r. jest solistką Opery Wrocławskiej. W 2004 r. zadebiutowała w Operze Narodowej. W 2010 r. wykonała tytułową partię Rusałki w operze Dvořáka w Teatrze Wielkim w Łodzi. Za granicą występowała m.in. w Filharmonii Monachijskiej, lipskim Gewandhaus, Tonhalle w Zurychu oraz na scenach teatrów w Hamburgu, Stuttgarcie, Hanowerze, Freiburgu i Londynie.

Nominujący o nominowanej:

Za wstrząsającą kreację Katii Kabanovej, ozdobę świetnej inscenizacji opery Janačka w Operze Narodowej, oraz wzruszającą rolę Rusałki, która uratowała nieudaną inscenizację opery Dvořáka w Łodzi. Za fenomenalną technikę wokalną, wybitny talent aktorski, doskonałe wyczucie tekstu i prawdę sceniczną.
Dorota Kozińska

Za aksamitny, melancholijnie ciepły, a jednocześnie ekspresyjnie wyrazisty głos, którym uwiarygodnia na operowej scenie trudne role kobiet nieszczęśliwych, wewnętrznie zablokowanych i potępionych.
Daniel Cichy

Klasa sama w sobie! W swych operowych wcieleniach kochających do szaleństwa kobiet (Hagith, Halka, Rusałka, Katia Kabanova) za każdym razem wciąga słuchacza w najwyższe stany emocji. Nominacja za sztukę prawdziwą i prawdziwe wzruszenia.
Adrianna Ginał

POWRÓT: Serwis Paszporty POLITYKI 2010

Polityka 50.2010 (2786) z dnia 11.12.2010; Kultura; s. 78
Oryginalny tytuł tekstu: "Wioletta Chodowicz"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Ja My Oni

Jak dotować dorosłe dzieci? Pięć przykazań

Pięć przykazań dla rodziców, którzy chcą i mogą wesprzeć dorosłe dzieci (i dla dzieci, które wsparcie przyjmują).

Anna Dąbrowska
03.02.2015
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną