Szum wokół tej płyty przewyższył już jej muzyczne znaczenie.
Szum wokół tej płyty przewyższył już jej muzyczne znaczenie. Wprawdzie Lady Gaga sięgnęła po repertuar amerykańskich klasyków – głównie z broadwayowskiego kanonu – po raz kolejny, tutaj zrobiła to w związku z korzystającym z tych tematów filmem „Joker: Folie à deux” (piszemy o nim na s. 80). Są tu niezłe interpretacje („That’s Life” z repertuaru Sinatry czy mniej znany „The Joker” z musicalu „The Roar Of The Greasepaint”), większość jednak nie wyrasta ponad poprawność, aranżacje są urozmaicone, ale niewiele wnoszą. Cóż z tego, skoro polska publiczność wypatrzyła na tylnej stronie okładki winyla reprodukcję „Stańczyka” Matejki, co rozpętało medialną burzę.
Lady Gaga, Harlequin, Interscope
Polityka
42.2024
(3485) z dnia 08.10.2024;
Afisz. Premiery;
s. 83
Oryginalny tytuł tekstu: "Joker czy Stańczyk?"