Muzyka

Orfeusz dynamiczny

Recenzja płyty: Jakub Józef Orliński, Elsa Dreisig, Fatma Said, Il Giardino d’Amore, dyr. Stefan Plewniak, „Gluck, Orfeo & Euridice”

materiały prasowe
Główny bohater, któremu bardzo energetycznie towarzyszą orkiestra i chór, jest niestety nierówny.

Kontratenor-breakdancer, jak powszechnie określany jest w recenzjach na Zachodzie, wykonuje tytułową partię opery Christopha Willibalda Glucka już od niemal dwóch lat, odkąd brał udział w spektaklu Roberta Carsena w Théâtre des Champs-Elysées w Paryżu. Później wykonywał ją w Niemczech i w operze w San Francisco. Półtora roku temu zaprezentował „Orfeusza i Eurydykę” w Filharmonii Narodowej w formie semiscenicznej, z zaprzyjaźnioną orkiestrą barokową i chórem pod dyrekcją Stefana Plewniaka.

Jakub Józef Orliński, Elsa Dreisig, Fatma Said, Il Giardino d’Amore, dyr. Stefan Plewniak, Gluck, Orfeo & Euridice, Warner Music Group

Polityka 24.2024 (3467) z dnia 04.06.2024; Afisz. Premiery; s. 73
Oryginalny tytuł tekstu: "Orfeusz dynamiczny"
Reklama