Film

W typie Muska

Recenzja serialu: „Morderstwo na końcu świata”, scen. Brit Marling i Zal Batmanglij

„Morderstwo na końcu świata”, scen. Brit Marling i Zal Batmanglij „Morderstwo na końcu świata”, scen. Brit Marling i Zal Batmanglij Disney+
Tłem wydarzeń jest przysypany śniegiem hotel na Islandii.

Tandem stojący za pokręconym serialem SF „The OA” (Netflix) w kolejnej produkcji sięga po znacznie mniej skomplikowaną, za to modną konwencję zagadki kryminalnej osadzonej w odciętej od świata luksusowej posiadłości miliardera w typie Elona Muska (Clive Owen). Tak jak choćby w filmowej serii „Na noże”, zaprasza on na swoje odludzie wyselekcjonowany zestaw gości. Wśród nich znajduje się domorosła detektywka – hakerka (i pisarka) z pokolenia Z, Darby Hart (Emma Corrin, czyli m.in. niedawna księżna Diana z „The Crown”). Już pierwszego wieczoru będzie się musiała zmierzyć nie tylko z nieoczekiwanym spotkaniem z człowiekiem ze swojej przeszłości, ale też z pierwszym trupem. Kolejne zaś pojawiają się w tempie, do jakiego swoich czytelników przyzwyczaiła Agatha Christie.

Morderstwo na końcu świata (A Murder at the End of the World), autorzy serii: Brit Marling i Zal Batmanglij, 7 odc., Disney+

Polityka 47.2023 (3440) z dnia 14.11.2023; Afisz. Premiery; s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "W typie Muska"
Reklama