Film

Piękni i martwi

Recenzja serialu: „Westworld 3”, reż. Jonathan Nolan i Lisa Joy

„Westworld 3”, reż. Jonathan Nolan i Lisa Joy „Westworld 3”, reż. Jonathan Nolan i Lisa Joy HBO
W trzecim sezonie produkcja sci-fi HBO to wciąż perełka, ale już tylko pod względem wizualnego rozmachu, widocznego w każdym, dopieszczonym do granic przesady kadrze.

W trzecim sezonie produkcja sci-fi HBO to wciąż perełka, ale już tylko pod względem wizualnego rozmachu, widocznego w każdym, dopieszczonym do granic przesady kadrze. Bohaterom udaje się wyrwać z tytułowego Westworldu, gigantycznego kompleksu tematycznych parków rozrywki, w którym androidy spełniają najmroczniejsze zachcianki bogatej klienteli. Sceneria Dzikiego Zachodu zostaje zastąpiona przez obrazki ze świata przyszłości (choć po drodze wpadamy jeszcze na południe Europy czasów II wojny światowej), w którym Dolores Abernathy (Evan Rachel Wood) zaczyna wcielać w życie swoją ideę zemsty na gatunku ludzkim i przejęcia przez androidy sterów świata. Czyni to z gracją Terminatora. Zresztą wydaje się, że serial w obecnej formie w ogóle niebezpiecznie dużo kolejnym „Terminatorom” zawdzięcza.

Westworld 3, Jonathan Nolan i Lisa Joy, HBO i HBO GO, emisja od 16 marca co tydzień, 8 odc.

Polityka 13.2020 (3254) z dnia 24.03.2020; Afisz. Premiery; s. 70
Oryginalny tytuł tekstu: "Piękni i martwi"
Reklama