To spłata długu wobec wielkiego twórcy i niezwykły dar dla jego wielbicieli. W 22. rocznicę śmierci otrzymujemy niemal komplet twórczości Krzysztofa Kieślowskiego, zebrany w jednym obszernym wydawnictwie, uzupełniony o filmy dokumentalne poświęcone reżyserowi oraz słynną autobiografię „O sobie”, opracowaną przez Danutę Stok. Po niedawnej kolekcji dzieł Andrzeja Wajdy to kolejna imponująca prezentacja najważniejszych dokonań polskiego kina; namacalny dowód na jego wkład w rozwój sztuki współczesnej. Każdy film Kieślowskiego dotyka tajemnicy istnienia. Mówi o absurdzie, przypadkowości losu, utracie złudzeń. Pokazuje konsekwencje wynikające z myślenia do końca, bez uciekania się do gotowych odpowiedzi na temat idei, dogmatów, Boga. Zmusza do przewartościowania najprostszych kwestii, takich jak praca, uczciwość, spokój, nie mówiąc o tych bardziej skomplikowanych, związanych z chrześcijańskimi wartościami czy korzeniami europejskiej demokracji, wypisanymi na sztandarach francuskiej rewolucji.
Monumentalna antologia zawiera „Dekalog”, wszystkie filmy fabularne i telewizyjne, łącznie z rzadko przypominanym „Krótkim dniem pracy” na podstawie reportażu Hanny Krall „Widok z okna na pierwszym piętrze”. Do całości spuścizny dokumentalnej brakuje jedynie dwóch pozycji: „Nie wiem” – reportażu z 1976 r. portretującego zdjętego ze stanowiska dyrektora huty Silesia (jego dystrybucję zablokował sam Kieślowski) oraz „Siedem dni tygodnia – Warszawa” z 1988 r. – obrazka z życia codziennego przeciętnej stołecznej rodziny, nakręconego w ramach holenderskiej serii CITY LIFE. W sumie 47 tytułów, dających pełny wgląd w problematykę podejmowaną przez wybitnego reżysera, której horyzont wyznaczały pytania natury etycznej. Znaczną część zawartych w zbiorze filmów poddano rekonstrukcji cyfrowej, a rozmach i jakość edytorska czynią z tej kolekcji absolutnie wyjątkowe przedsięwzięcie, co odzwierciedla także cena – 1,5 tys. zł.
Kieślowski: Antologia Filmowa (wydanie kolekcjonerskie) 36 DVD, dystr. Galapagos