Hasło tegorocznej edycji wiąże się z ustanowionym u nas Rokiem Romantyzmu Polskiego.
Hasło tegorocznej edycji wiąże się z ustanowionym u nas Rokiem Romantyzmu Polskiego. Na 35 koncertach w czterech salach TWON i Kościele Środowisk Twórczych (w tym roku nie będzie namiotu przed teatrem) usłyszymy jednak muzykę romantyczną ze świata – od Schuberta, Mendelssohna czy Schumanna poprzez Brahmsa po Wagnera w opracowaniu Liszta. Choć parę nawiązań do polskiego romantyzmu się znajdzie: poemat symfoniczny „Totenfeier” Gustava Mahlera napisany z inspiracji „Dziadami” Mickiewicza, uwertura „Grażyna” czołowego kompozytora ukraińskiego Borysa Latoszynskiego, „Chopiniana” Aleksandra Głazunowa.
Szczegóły: szalonednimuzyki.pl
12. Szalone Dni Muzyki – Ballady i romanse, Warszawa, Teatr Wielki – Opera Narodowa, 23–25 września
Polityka
39.2022
(3382) z dnia 20.09.2022;
Afisz. Premiery;
s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Romantyczność"