1. Zapiski z wygnania, reż. Magda Umer, Teatr Polonia w Warszawie.
„My wyjechaliśmy, a wy zostaniecie z waszym antysemityzmem sami”. Wstrząsający monodram Krystyny Jandy na podstawie pamiętnika Sabiny Baral okazał się nie tylko przypomnieniem wydarzeń Marca ‘68, ale i sprawdzającą się po półwieczu przepowiednią.
2. Wyjeżdżamy Hanocha Levina, reż. Krzysztof Warlikowski, Nowy Teatr w Warszawie.
Ludzkie życie jako ciąg tragikomicznych prób ucieczki od siebie i odcięcia się od swoich korzeni. Ze współczesną Polską, nekrologami i pogrzebami.
3. Hannah Arendt: Ucieczka, reż. Grzegorz Laszuk, Komuna Warszawa i Teatr Powszechny w Łodzi.
Filozofowie Arendt, Heidegger, Jaspers i Benjamin, ich podejścia do narastającego w Niemczech lat 30. XX w. faszyzmu i pytanie, kiedy jest ten moment, w którym podejmuje się życiowe decyzje.
4. Jak ocalić świat na małej scenie?, reż. Paweł Łysak, Teatr Powszechny w Warszawie.
Polak, Ukrainiec i Senegalczyk opowiadają o swoich ojcach i męskim ego prowadzącym świat ku zagładzie.
5. Nietota wg Tadeusza Micińskiego, reż. Krzysztof Garbaczewski, Teatr Powszechny w Warszawie i Dream Adoption Society.
Z zestawem do VR na głowie przemierzamy wirtualne Tatry, w poszukiwaniu oświecenia. Teatr partycypacyjny 2.0.
6. Wielki Fryderyk Adolfa Nowaczyńskiego, reż. Jan Klata, Teatr Polski w Poznaniu.
Aktorzy czytają z prompterów, bo Polska to ciągła powtórka z rozrywki, niezmienne od stuleci wady, koło rujnowania kraju, oddawania niepodległości i jej odzyskiwania.
7. Bem! Powrót Człowieka-Armaty Macieja Łubieńskiego i Michała Walczaka, Pożar w Burdelu, Teatr Syrena w Warszawie i Teatr im. Żeromskiego w Kielcach.
Musical, w którym wskrzeszony generał Bem dziwi się, że wolna Polska zamyka się, dzieli i ekshumuje.
8. Proszę bardzo Jolanty Janiczak, reż. Wiktor Rubin, Teatr Żydowski w Warszawie w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki.
Tomasz Nosinski oprowadza po naznaczonej poczuciem inności i wyobcowania biografii Andy Rottenberg, tak jak ona po wystawach, które przez lata organizowała w Zachęcie.
9. Genialna przyjaciółka, wg Eleny Ferrante, reż. Weronika Szczawińska, Wrocławski Teatr Współczesny.
Kobieca przyjaźń, walka o własny język i głos, i awans społeczny.
10. Śmierć Dantona Georga Büchnera, reż. Barbara Wysocka, Teatr Narodowy w Warszawie.
O rewolucji w imię oczyszczenia moralnego, która przy zachęcie „suwerena” zmienia się w karnawał terroru. I zjada własne dzieci.