Trzy pokolenia afrykańskich muzyków i trzy momenty w historii kontynentu zdominowały program 14. edycji Skrzyżowania Kultur.
Trzy pokolenia afrykańskich muzyków i trzy momenty w historii kontynentu zdominowały program 14. edycji Skrzyżowania Kultur. Zdecydowany senior w tym gronie, 74-letni Mulatu Astatke (więcej piszemy o nim na s. 88), zdążył wyjechać i wrócić do Etiopii za drugiego panowania „Cesarza” Ryszarda Kapuścińskiego. Młodszy o dekadę pieśniarz Waldemar Bastos wchodził w dojrzałość, gdy Angola uzyskiwała w latach 70. niepodległość. A w tych samych latach, także z niepodległego już Senegalu, na podbój kontynentu wyruszała Orchestra Baobab.
Szczegóły: festival.warszawa.pl
Festiwal Skrzyżowanie Kultur, 16–22 września, Warszawa
Polityka
36.2018
(3176) z dnia 04.09.2018;
Afisz. Premiery;
s. 79
Oryginalny tytuł tekstu: "Maraton pokoleń"