Kultura

Nurty bez eksperymentów

Warszawa teatralna

materiały prasowe
Warszawskie Spotkania Teatralne pozostają przeglądem nurtów i spektakli rządzących rodzimym teatrem w ostatnim czasie.

Zmiana organizatora – został nim Tadeusz Słobodzianek, szef Teatru Dramatycznego (na selekcjonera 33 edycji Warszawskich Spotkań Teatralnych wyznaczył Jacka Rakowieckiego, teatrologa, który na ostatnich kilka lat zamienił teatr na kino) – nie poskutkowała jakąś szaloną zmianą profilu festiwalu. Warszawskie Spotkania Teatralne pozostają przeglądem nurtów i spektakli rządzących rodzimym teatrem w ostatnim czasie. W dobie obcinanych dotacji teatry coraz rzadziej stać na ryzyko eksperymentu artystycznego. W cenie są bezpieczniejsze i łatwiejsze w odbiorze produkcje, stawiające na wierność literaturze, składające hołd sztuce opowiadania, wykorzystujące (czasem w zaskakujący sposób) formę teatru muzycznego. 19 festiwalowych przedstawień (może poza bardziej wymagającym „Titusem Andronicusem” Jana Klaty) odzwierciedla te tendencje. Wierność klasycznym autorom okazali m.in. Paweł Łysak w nostalgicznym bydgoskim „Wiśniowym sadzie” i Grzegorz Wiśniewski w łódzkim „Królu Ryszardzie III”. Hołd sztuce opowiadania złożyli m.in. Remigiusz Brzyk w sensacyjnym „Korzeńcu” z Teatru Zagłębia w Sosnowcu i Łukasz Czuj w legnickiej „Komedii obozowej”. Nurt spektakli muzycznych reprezentują m.in.: pełen gniewu porodowy musical „Położnice szpitala św. Zofii” Strzępki i Demirskiego z Teatru Rozrywki w Chorzowie czy „Paw królowej” Doroty Masłowskiej w reż. Pawła Świątka ze Starego Teatru w Krakowie.

Szczegóły: www.33wst.pl

 

33 Warszawskie Spotkania Teatralne, 18 kwietnia – 1 maja

Polityka 16.2013 (2904) z dnia 16.04.2013; Afisz. Premiery; s. 68
Oryginalny tytuł tekstu: "Nurty bez eksperymentów"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Kraj

Interesy Mastalerka: film porażka i układy z Solorzem. „Szykuje ewakuację przed kłopotami”

Marcin Mastalerek, zwany wiceprezydentem, jest także scenarzystą i producentem filmowym. Te filmy nie zarobiły pieniędzy w kinach, ale u państwowych sponsorów. Teraz Masta pisze dla siebie kolejny scenariusz biznesowy i polityczny.

Anna Dąbrowska
15.11.2024
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną