Kraj

Wojna drogowa

Czas napisać nowy kodeks drogowy!

30 proc. ofiar wypadków w Polsce stanowią piesi, to jeden z najgorszych wskaźników w Europie. 30 proc. ofiar wypadków w Polsce stanowią piesi, to jeden z najgorszych wskaźników w Europie. ambrozinio / PantherMedia
Na polskich drogach trwa konflikt: przechodniów z kierowcami, spacerowiczów z rowerzystami, kierowców z motocyklistami, rowerzystów z rolkarzami, transportu zbiorowego z indywidualnym. W tej wojnie trup ściele się gęsto – tylko w ciągu ostatniej majówki zginęło 51 osób. Czy jest szansa na pokojowe współistnienie?
Poza rowerami pojawiają się kolejne pojazdy, które nawet trudno zakwalifikować. Elektryczne hulajnogi albo deskorolki, dwukołowe segwaye czy jednokołowe żyrocykle – czym są? Kodeks drogowy o nich milczy.MK, BE&W Poza rowerami pojawiają się kolejne pojazdy, które nawet trudno zakwalifikować. Elektryczne hulajnogi albo deskorolki, dwukołowe segwaye czy jednokołowe żyrocykle – czym są? Kodeks drogowy o nich milczy.

„Mimo obserwowalnych na poziomie osobniczym deficytów, jakie wiążą się z procesem starzenia, w obrębie gatunku ludzkiego dożywanie sędziwego wieku stało się czymś ewolucyjnie korzystnym, przystosowaniem zwiększającym potencjał replikacji genów znajdujących się w puli genowej gatunku. Dla przetrwania genów ważna jest nie tylko bezpośrednia sprawność reprodukcyjna pojedynczych organizmów (osobników), ale również odpowiednie stosunki w grupie, a zwłaszcza opieka nad młodym potomstwem ze strony osobników starszych” – napisał prof. Jerzy Vetulani, wybitny polski neurobiolog w swym ostatnim artykule. 

Polityka 20.2018 (3160) z dnia 15.05.2018; Temat z okładki; s. 10
Oryginalny tytuł tekstu: "Wojna drogowa"
Reklama