W wyścigu o to, kto zostanie nowym właścicielem telewizji TVN, wygrał czarny koń – amerykańska spółka medialna Scripps Networks Interactive. Specjalizuje się w telewizyjnych kanałach lifestylowych poświęconych gotowaniu, turystyce, rozrywce itp. W Polsce najbardziej znany jest jej kanał podróżniczy Travel Channel. Początkowo nie była brana pod uwagę jako nabywca kontrolnego pakietu TVN, specjaliści obstawiali raczej wielkich graczy branży medialnej, takich jak koncerny Springera, Bauera, Foxa czy Discovery. Ostatecznie jednak Scripps Networks zaoferował najlepszą cenę i to jemu ITI oraz Grupa Canal+ SA – oferujące wspólnie 52,7 proc. akcji – zdecydowały się sprzedać TVN za 584 mln euro. Nowy właściciel wraz z polską telewizją przejmie także jej dług 840 mln euro.
Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu zgody urzędów regulacyjnych. Po przejęciu TVN będzie pierwszą telewizją z polskiej „wielkiej trójki”, która trafia w ręce zagranicznego koncernu. Dla Scripps Networks będzie to także wyzwanie, bo to pierwsza telewizja ogólnotematyczna. W pakiecie Amerykanie kupują też wiele kanałów tematycznych, w tym TVN24 o bardzo mocnej pozycji na polskim rynku medialnym i dużym wpływie na polską politykę. To może być dla Amerykanów spory problem, bo naciski polityczne są bardzo silne. Czy specjaliści od gotowania i podróży z tym wyzwaniem sobie poradzą?