IV edycja projektu edukacyjnego “Lekcja Nieśmiecenia” firmy Henkel Polska i Fundacji Nasza Ziemia
Prace konkursowe można zgłaszać do 13 maja poprzez stronę www.lekcjaniesmiecenia.pl.
”Lekcja Nieśmiecenia” to kampania edukacyjna, która od 2020 roku wspiera placówki oświatowe w promowaniu postaw ekologicznych związanych z segregacją śmieci. Założeniem projektu jest nie tylko przekazywanie praktycznej wiedzy na ten temat, ale też kształtowanie pozytywnych nawyków i zachowań w tym zakresie. Nauczyciele z placówek biorących udział w danej edycji mogą bezpłatnie korzystać z szerokiej puli materiałów edukacyjnych, dostosowanych do wszystkich etapów nauczania i przedstawiających w ciekawy sposób różnorodne aspekty ekologii.
IV edycja konkursu z kreatywnym zadaniem
Zadaniem uczestników jest zorganizowanie kampanii promocyjnej na rzecz idei nieśmiecenia. Projekt powinien zawierać plan, opis i cel działań, a także informację kto będzie adresatem kampanii - społeczność placówki oświatowej lub lokalnej, czy rodzice. W pracy konkursowej uczniowie lub podopieczni placówki, wspólnie z koordynatorem mają także za zadanie przedstawić i opisać narzędzia promocyjne. Może to być film, plakat, piosenka czy komiks oraz wskazać, gdzie zostaną wykorzystane.
Tak przygotowane materiały należy zgłosić na stronie www.lekcjaniesmiecenia.pl do 13 maja. Nagrodami głównymi są wyjątkowe stacje do praktycznej nauki selektywnej zbiórki odpadów. Korzysta już z nich aż 60 placówek, wyróżnionych w trzech poprzednich edycjach „Lekcji Nieśmiecenia”. Teraz dołączy do nich kolejnych 20 laureatów IV edycji. Dodatkowo, po raz pierwszy, szkoły i placówki oświatowe mają również możliwość wygrania grantów finansowych w wysokości 3000, 2000 i 1000 złotych.
- To dla nas ogromna satysfakcja, że możemy zaprosić szkoły, przedszkola i inne placówki do czwartej już odsłony kampanii „Lekcja Nieśmiecenia” – mówi Aleksandra Gawlas, Dyrektor ds. Marketingu w dziale Henkel Consumer Brands w Henkel Polska. – Cieszymy się, że do każdej kolejnej edycji mamy tak wiele zgłoszeń. Jestem przekonana, że i w tym roku zostaniemy pozytywnie zaskoczeni kreatywnością młodych ludzi, którzy nie tylko chcą wzmacniać swoją proekologiczną postawę, ale też z pewnością będą przekazywać te wspaniałe idee dalej.
Materiał przygotowany przez Henkel Polska.