Media społecznościowe, zwłaszcza umiejętnie wykorzystywane, są znakomitym medium do promocji czegokolwiek, dlaczego więc nie sztuki? – opowiada Kamil Śliwiński, twórca strony Polish Masters of Art.
Budzili skrajne emocje, ale walczyli o swoje bezkompromisowo. Trzej muszkieterowie polskiej sztuki późnego PRL i początków III RP: Duda-Gracz, Starowieyski i Beksiński. Jak potoczyło się ich życie po życiu?
Książkę kończy mail Normana Leto z poranka 22.02.2005 r.: „Witam. Ja tylko pytam kontrolnie czy wszystko ok?”. Beksiński został zamordowany kilkanaście godzin wcześniej.
Rozmowa z Normanem Leto, laureatem Paszportu POLITYKI w dziedzinie Sztuk wizualnych, o byciu samoukiem, nerdem w sztuce i przyjaźni ze Zdzisławem Beksińskim.
Dokument kładzie nacisk na niuanse rodzinnego życia Beksińskich.
Rozmowa z Janem P. Matuszyńskim, laureatem Paszportu POLITYKI w kategorii Film za „Ostatnią Rodzinę”.
Film „Ostatnia Rodzina” pokazuje powikłane losy Beksińskich. Ale sama droga artystyczna Zdzisława Beksińskiego godna jest osobnego filmu – o twórcy, który sukces osiągnął właściwie wbrew sobie.
Takiego filmu ukazującego samobójstwo i śmierć w kategoriach ekstazy egzystencjalnej jeszcze w polskiej kinematografii nie było. „Ostatnia rodzina” to dzieło wybitne.
Zafascynowani popkulturą Beksińscy sami stają się częścią popkultury. O Zdzisławie wiadomo już chyba wszystko. Wciąż odkrywane są kulisy życia jego syna Tomasza.
Trudno opędzić się od myśli, że owe wizje w formie namalowanego obrazu byłyby ciekawsze.